[Gelistirici] Servis isimlerini duzenlesek mi?

selim ok selimok at gmail.com
7 Şub 2009 Cmt 01:39:03 EET

Merhabalar,

2008 icin uygulanmasa bile 2009 icin degismesi gerektigini dusundugum bir
sey var : Servis isimleri.

Kendi icinde tutarsizlar ve gereksiz uzantilari var bence. Bir servis
isminde mecbur olmadikca alttan cizgi, normal cizgi vs. kullanmasak daha iyi
olmaz miydi? Mumkunse en kisa sekilde adlandirsak bir servisi. Ornegin
openssh yerine ssh yada sshd, nfs_utils yerine nfs yada nfsd, vixie_cron
yerine cron, net_snmp yerine snmp yada snmpd kullanilabilir. Bu ornekler
cogaltilabilir.

Hatta bazi servislerin sonuna eklenen d harfininde kullanimi konusunda bir
standart belirleyebiliriz, ne zaman kullanilir ne zaman kullanilmaz gibi.

Bu isimler su anki halleri ile komut satirinda kullanilmak icin fazla uzun
ve karisiklar, hafizada tutmak mumkun degil, diger dagitimlardan gelen
birisi icin kafayi yedirtici falan filan.

Cok konustum. Fikirlerinizi bekliyorum.  :)

Iyi calismalar,
Selim
--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/