[Gelistirici] init script mudur parametreleri ve initramfs-tools

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
6 Şub 2009 Cum 23:36:17 EET

2009/2/6 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

>  Diğer dağıtımların beceremediği şeyleri becermek bizim işimiz,
> üşenmeyelim :) Yola üşenerek çıksaydık PiSi'siyle Çomar'ıyla ve daha
> bir sürü teknolojisiyle bugünkü Pardus bildiğimiz Pardus olamazdı.

Onur Hocam guzel soylemissin, ancak burda harcayacagimiz zamani baska daha
verimli seylere harcayabiliriz. Sonucta COMAR olsun Pisi olsun digerleri
olsun bir seyleri "daha iyi" yapmak icin gelistirilmis teknolojiler.

Burada ise toplamda belki 1-2 megabyte farktan bahsediyoruz, gunumuz
sistemleri, disk hizlari vs. goz onune alindiginda, ugrasmayalim derim. Ha
simdi sen diyeceksin ki 1-2 mb'in diskten okunmasi 20 ms, islenmesi 20 ms,
toplam yarim saniye kaybedicez acilista, dogru, sistemler hizli acilsin diye
cok caba harciyoruz, ama RAID/LVM kullanan adam zaten acilista yarim saniye
kaybetmeye kizmaz, zaten diskler taranirken bol bol vakit kaybediliyor.

Tabii karar sizin.

--
Emre