[Gelistirici] [paketler-commits] r59719 - playground/mete/lvm2

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
6 Şub 2009 Cum 05:18:47 EET

On 06 Feb 2009 Fri 03:47:49 Mete Alpaslan wrote:

> :)
>
> Haklısınız Necmettin Bey işi baştan sıkı tutmak lazım da ben bunları  eski
> paketlerin [1] [2] pspec.xml ve translation.xml dosyalarından aldım :)
>
> Wiki de farketmemiş ya da belki atlamışımdır, belirttiğiniz kural setleri
> gönderirseniz çok sevinirim...
>

> [1] https://svn.pardus.org.tr/pardus/2008/applications/admin/device-mapper/
> [2] http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/isbaran/lvm2/pspec.xml
>

> Sevgiler;
> Mete Alpaslan

Wiki'de yoktur, çünkü bunlar öyle ya da böyle eposta listesinde konuşulan ama adı konulmayan kurallar. Çoğu pspec.xml ve translations.xml dosyalarındaki <Summary> ve <Description> alanlarını da ezbere biliyorum sayılır :)

Kural seti olarak yoklar ama ben genel yaklaşım olarak yazayım (zira bir ara bu özet ve açıklamalarla uğraşıyordum):

- Özet kısmında cümle kullanmıyoruz, dolayısıyla nokta ile bitmiyor. "GPL lisanslı", "açık kaynak kodlu", "Linux sistemler için", "özgür yazılım" ve paketin adı gibi, tekrar cinsinden sayılabilecek şeylere yer vermiyoruz. Özel isimlerin (doğal olarak) ilk harflerinin büyük olmasına dikkat ediyoruz. Paketin ne olduğunu söyleyen (örneğin "2010 yılında geçen bir gerçek zaman strateji oyunu") kısa bir ifade yeterli.
- Açıklama kısmında bir ya da iki cümle olabilir, ancak yine de çok uzun tutmamakta fayda var. Kurulan cümlelerin düzgün olması için kullanılabilecek uygulama adı dışında tekrarlardan kaçınma yaklaşımı burada da geçerliliğini koruyor. Açıklamalar cümle(ler)den oluştuğu için noktayla bitirmeye özen gösteriyoruz.
- Türkçe'mize özen gösteriyoruz, ifadeleri kısaltma doldurmuyoruz, anlaşılabilir olmalarına özen gösteriyoruz.
- Özet ve açıklama alanlarını mümkün olduğu nispette paketin web sayfasından kopyala-yapıştır yapmıyoruz. Özellikle de teknik paketler (kütüphaneler vb) söz konusu olduğunda.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, belki diğer geliştirici arkadaşların da ekleyecek şeyleri vardır.
--
Necmettin Begiter