[Gelistirici] Pisi delta iyileştirmeleri

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
4 Şub 2009 Çar 16:55:25 EET

Gürer Özen wrote On 04-02-2009 16:34:

> Sadece yeniden derlendiği için binary dosyanın değişmesi gibi bir durum söz
> konusu olamaz. Değişimin sebebi olarak aklıma gelen nedenler:

Evet basit bir hello world programının ikinci ile birinci derlenişinin arasında fark yok. Ancak kdebase'den çıkan bir *so dosyasının iki derlenişi arasında fark var. Bu fark ldd çıktısıyla görülebiliyor, bağlı oldukları diğer so dosyalarının offset'leri değişiyor. Çok fazla bilgim yok ama PIE, PIC veya ASLR, fortify-source, stack-protector gibi  güvenlik ile ilgili şeylerle alakalı olabilir gibime geliyor..

ELF spec'inde iki binary'nin API/ABI/.section'larında hiçbir fark olmadığı gösteren bir ID gibi bir şey var mıdır diye merak ediyorum ben.

--
Ozan Çağlayan