[Gelistirici] Müdür - Network

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
28 Ara 2009 Pzt 01:39:50 EET

Selamlar,

2009/12/27 Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>:

> Abi şöyle bi olay var, ortada 3 adet readahead var (readahead,
> sreadahead, ureadahead).
> sreadahead'i intelciler yazıyordu en son, rotational'dan ziyade SSD için
> azıcık optimize, kernel'de tracer yaması isteyen bir şey.
>
> readahead daha eski bir proje.
>
> ureadahead'i debiancilar yeni çıkarttı.

Depo loglarinda bir yerlerde mudur icin readahead destegi ve gerekli
betikler v.s. de olmali eger baska referans gerekirse, olmadi
arsivlerden de bulabilirsin sanirim. Zamaninda cok ciddi bir avantaj
getirmedigi icin bir sure deneyip sonra vazgecmistik (preload'u da
uzun sure kullandik ve attik).

> preload cephesindeyse bir fedora preload var, bir de suse preload var.
> suse preload'un opsiyonel kernel modülü var. Varoglu var.

Preload'a hic ihtiyaciniz olmamali. gnu-hash-style zaten bu sorunu
cozmek icin var, fedoranin halen kullaniyor olmasi cekirdeklerinde de
tux yamasini tasima israrlarindan farkli bir sey olmamali.

> Ben bunlara daldığım zaman süper demotive oluyorum 14bin ayrı fork
> olduğu için bir de denediğim sistemlerde çok fazla etkisini görmeyi pek
> başaramıyorum.
>
> GDM'in preloading desteği var, KDM'nin yok. Müdür'de X11 soketini
> bekleyen bir waitBus var, en son denemelerimde o süre 5 saniyeden bazen
> 1-2 bazen 2-3 aralığına inmişti preload ile.
>
> Vaktim olduğunda tekrar mutlaka bakacağım hep aklımda, preload desteği
> eklemiştim müdür'e zaten.

Bu arada eger "bir gun" daha buyuk bir hamle __yapilacaksa__ bu
hamlenin mudur'u optimize etmek veya yeniden yazmak degil de __bence__
uzerinden yeterince zaman gectiginden ve n tane dagitim da
kullandiginda olan upstart v.s. gibi bir sisteme gecmek olmasini
yeglerim. Mudur baska turlu bir init sisteminin yazilabilecegini
etrafa yeterince kanitladi ve event-driven her benzerinin de cikis
noktasi oldu coktan.

Comar ve sistem betiklerinin yanina nasil oturur v.s. uzerine hic
dusunmedim ama servislerin baslangic betiklerini yeniden yazmamak ve
bunlarin birbirine bagimliliklari gibi bir seri sorunu yaygin bir
yontemle cozduklerinden (ve fedora 12'de goruldugu uzere
performanslari da hic fena olmadigindan) bir seri is yukunu
hafifletebilirler.