[Gelistirici] Gtk ile ilgili bir çökme hakkında yardım ?

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
26 Ara 2009 Cmt 17:29:34 EET

Mehmet Nur Olcay wrote:
> Merhaba,
>
> Bir süredir açık duran bir hata[1] ile ilgili yardım almak istiyorum. Hangi güncellemeden sonra oldu
> bilmiyorum ama Contrib deposundaki paketlerimden fotoxx[2], jpeg dosyalarını açarken çökmeye başladı
> ve FreeImage ile ilgili bir hata veriyor. FreeImage'deki yamalardan olabileceğini düşünüp
> Freeimage'i yamasız derleyince, FreeImage hatası gitti ama ama bu sefer de gtk ile ilgili bir hata
> verdi. Uğraştım epey ama sorunun kaynağını bulamadım. Fotoxx'un geliştiricisine Pardus kurup
> denettim hatta, o da anlayamadı pek bize özgün bu durumu :)

gdb'de bt dediğin yerde

frame 0
list

yazınca kod parçası veriyor mu? Vermiyorsa o Source/LibJPEG/jdapimin.c
hangi paketten geliyorsa o paketi pisi ile unpack edip tekrar dene o
zaman kod parçası vermesi lazım. O kodu yollarsan daha faydalı olabilir.
Bir de o noktada gdb ile 71. satırda kullanılan değişkenlerin içeriğine
falan bakabilirsin (atıyorum x değişkeninin içeriğini ekrana basmak için
p x  yazıp enter'a basıyorsun)