[Gelistirici] Fwd: Pardus'tan Yeni Yıl Hediyesi

Ali Işıngör isingor at gmail.com
18 Ara 2009 Cum 17:37:18 EET

2009/12/18 Murat Şenel <muratasenel at gmail.com>

> Bu listede, 2006 yılından başlayarak tek tek bakın isterseniz. Bize ne
> laflar söylendi, kimler küstürüldü ve gitti... O zaman çıkıp kendi
> çalışanlarınıza tek bir laf ettiniz mi "bir saniye arkadaşlar, bu nasıl bir
> hitaptır" dediniz mi?

Sadece şunu söyleyebilirim.

TÜBİTAK UEKAE çalışanlarına çok laf söylendi, hatta "bir saniye arkadaşlar,
bu nasıl bir hitaptır" gibi lafların ötesinde laflar da edildi. Yeri geldi,
bu listede, UEKAE çalışanı bir geliştiriciye "Bu konu üzerinde biraz daha
saçmalarsan, @ işaretinden sonra ne yazdığına falan bakmadan listeden
atacağım" lafı bile edildi yahu!

UEKAE ekibinin bu tür tartışmalar sırasında aynı mekanda bulunmak gibi bir
avantajı var. Listedeki gibi yürümüyor işler, çoğu zaman geliştirici ekip
yüzyüze tartışıp, anlaşmazlıkları sandalye ile monitör arasında durarak
değil, bahçeye çıkarak saatlerce tartışıp çözüyorlar. Aslında işin
sağlıklısı da bu, belki de adına "genişletilmiş geliştirici toplantısı" mı
ne diyoruz, bu tür yüzyüze görüşme/tartışmaları daha fazla yapmamız
gerekiyor diye düşünüyorum.

Bazen geliştiricinin biri olmadık bir laf edip de "hani elimde olsa da günde
beş rekat dövsem" diye hayıflandığım olmuyor mu? Oluyor. Derin bir nefes
alıyorum ve susuyorum. İki gün sonra telefon açıyorum ya da birkaç hafta küs
kalıyorum o geliştiriciye. Ama yüzyüze konuşmadan, onu dinlemeden, anlamaya
çalışmadan klavyeye sarılmamaya çalışıyorum.

Sorunlarımızı klavyeye sarılmadan önce, ama özelden chatleşerek ama
telefonla ama yüzyüze gelmeye çalışarak çözelim derim. Belli ki, TÜBİTAK
içindeki bazı sıkıntılar yüzünden bu gönderiler 2,5-3,5 liralık bir ödemeyle
gönderiliyor. Yoksa kimsenin "Bu geliştirici parçalarına tişörtlerini
gönderelim, kargo ücretini de onlara ittirelim, nıhaha ha!" diye isterik
kahkahalar attığı yok.. Ben durduğum yerden bunu görebiliyorum, aslında
senin de görebileceğini düşünüyorum.

"Birbirimize dokunarak konuşalım" diyeceğim ama fazla eşcinsel bir mesaj
olacak :).

Sağlıcakla

Ali