[Gelistirici] Pisi Türkçe çeviri hataları

Serdar Dalgic serdar at pardus.org.tr
17 Ara 2009 Per 11:37:44 EET

Merhabalar;

Bir kaç çeviri hatası ilişti de gözüme, Türkçeye çevirmekle ilgilenenler
bunlara bi el atabilir mi?

#: pisi/pxml/autoxml.py:120 pisi/pxml/autoxml.py:135
"Tag should have at least the current locale, or failing that an English or
"
"Turkish version"
msgstr ""
"Takı içeriğinin en azından güncel yerelde (locale) bir karşılığı olmalı, ya
"
"da eğer o yoksa bir Türkçe ya da İngilizce sürüme sahip olmalı."

Takı ne yahu, düğüne mi geldik :D Etiket olmalı. Düzgün çevirildiği yerler
var tabi:
#: pisi/pxml/autoxml.py:79
gibi.

Bunun benzer:

#: pisi/cli/index.py:23
#: pisi/pxml/autoxml.py:86
#: pisi/pxml/autoxml.py:528
#: pisi/pxml/autoxml.py:661 pisi/pxml/autoxml.py:670

takı sendromu bulunmakta.

----------

#: pisi/operations/build.py:373
msgid ""
"Cannot find component.xml in upper directory, Source is now part of unknown
"
"component"
msgstr ""
"component.xml  uzaktaki dizinde bulunamadı, kaynak bilinmeyen bir bileşenin
"
"parçası"

burada çeviri uzaktaki dizin olmamalı, bir üst dizin olmalı. Bir de
component.xml ile uzaktaki kelimeleri arasında fazladan bir boşluk var.

Listeye sorayım dedim bir de, Source is now part of unknown component"
derken "kaynak bilinmeyen bir bileşenin parçası" mı diyelim "kaynak
bilinmeyen bileşeninin bir parçası" mı? ikisinde de kararsız kaldım ben. Bu
string şu iki satırda yer alıyor:
#: pisi/operations/build.py:367
#: pisi/operations/build.py:373

--------

#: pisi/operations/install.py:163
msgid "Package %s is not compatible with your distribution release %s %s."
msgstr "%s paketi dağıtım sürmünüz %s %s ile uyumlu değil."

sürmünüz -> sürümünüz typo var.

---------

#: pisi/operations/install.py:167
msgid "Package %s (%s) is not compatible with your %s architecture."
msgstr "%s (%s) paketi sizin %s mimariniz ile uyumlu değil"

Sonda nokta unutulmuş.

Şimdilik gözüme çarpanlar bunlar.

--
- Serdar Dalgic