[Gelistirici] [64bit] 64bit deposu ve svn ile hakkında

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
7 Ara 2009 Pzt 10:28:37 EET

> 05 Aralık 2009 Cumartesi günü (saat 15:49:05) Gürer Özen şunları yazmıştı:
>
> Aslında buradaki temel karışıklık durumların birden fazla parçadan
> oluşmasından kaynaklanıyor gibi. Gerçekten extensible bir durum setine
> ihtiyacımız var mı?
>
> Mimariye özel durumlar var (x86, x64, arm, vb).
>
> Bootstrap ise ya genel olabilir (bootstrap), yada pakette mimariye özel bir
> durum varsa gene mimariye bağlı olabilir (x86-bootstrap, x64-bootstrap).
>
> Eğer "x64,arm" yada "!arm,bootstrap" gibi senaryolar çok nadir olacaksa, ve
> [...]

Threadden anladığım kadarı ile eksilerini ve artılarını çıkartmaya çalıştım
her iki yöntemin. Artı eksi farkı diye bir şey yok gibi, liste kısa zaten.
Atladıklarımı ekleyebilirsiniz.

XML Tag Attributeleri
------------------
+ Xml yapısı dışına çıkılmamış oluyor
- Implementasyonu pisi tarafında daha fazla iş gerektiriyor
- İlerde attributelar ile kriptik bir "pisi xml processor" dili ortaya
çıkabilir. Şimdilik ortaya atılanlar: for, forEach (or veya and), notFor,
!arch
- Attributelar için yeni definelar gerekecek. for=x86_bootstrap (and ve or
sorunu... preprocessor'ın and ve or desteği var)

XML Preprocessor
----------------
+ Implementasyonu pisi tarafında çok fazla iş gerektirmiyor
- XML ve Python dışında ayrı bir preprocessor syntax'i öğrenmek gerekiyor.
- XML dışı editorler ile işlemek zorlaşıyor.
+ <!-- #if 0 --> ile yamaları comment etme işi daha alışılmış ve okunaklı
+ Definelara değişken değeri verebiliyorsun işe yarayabilir. (Fatih bir örnek
verdi: Yazılım firması tek bir kaynak paket ile 2008 öncesi Pardus, 2009
sonrası Pardus için şunu şunu yap diyebilir.)

İlk gidişatta for ve preprocessor'ı da beraber ekleyelim gibi düşündüm.
preprocessor'ın sadece <!-- #if 0 --> ını kullanırız, pisi ye eklenmiş olur,
hem şimdiden göremediğimiz durumlar için ilerde de işimize yarayabilir diye
düşündüm. for ile de arch işini hallederiz.

Fakat for işi, peki şunu nasıl yaparız dedikçe ortaya atılan fikirler ile ve
sonrasında çıkabilecek yeni attribute istekleri ile biraz gözümü korkuttu.
İleriye dönük olarak sanki preprocessor daha temiz ve doğru bir seçim gibi
geliyor bana.

- Faik