[Gelistirici] paket isimleri hakkında

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
5 Ara 2009 Cmt 15:09:37 EET

2009/12/5 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>

> paketlere
>
> Bence gerekli değil. 2007 ile 2008 depolarındaki paketler aynı dosya adına
> sahip olabilir; ama aynı sistemde ikisinin de çalışabileceği anlamına
> gelmiyor. Bir bilgi aynı depo içindeki tüm dosya adlarında aynı olacaksa bu
> bilgiyi dosya adına eklemenin yararsız olduğunu düşünüyorum.

Bence gerekli. Nasıl ki binary arşivlerinin isimlerine bakarak, onun 64 bit
veya 32 bitte derlendiğini anlayabiliyorsak, paket isimlerine bakarak da
anlayabilmemiz gerekir. Aksi taktirde kullanıcının önce pisi'yi indirip o
şekilde anlaması gerek(EBİL)ir. Her ne kadar internette  bir pisi
bağlantısını paylaşırken "Bu bir 64 bit paketidir" ibaresi koysak veya paket
bağlantı adresinde 64 bit veya 32 bit olabileceğini anlamamız mümkün olsa
da, burada son kullanıcı söz konusu olduğu için, Fedora'nın Mandriva'nın
OpenSuse'nin veya Archlinux'un izlediği yöntemi izlemeliyiz. Bir arch takısı
eklemenin fazla göz çıkaracağını sanmıyorum.

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net