[Gelistirici] [64bit] 64bit deposu ve svn ile hakkında

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
3 Ara 2009 Per 12:19:13 EET

03 Aralık 2009 Perşembe günü (saat 12:01:50) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:

>    <!-- ifdef X86 -->
>    <Archive ...> 32 bit flashplugin url'si</Archive>
>    <!-- else -->
>    <Archive ...> 64 bit flashplugin url'si</Archive>
>    <!-- endif -->

Verdiğin URL deki örnekte else içindeki Archive'i de commentliyordu gibi
gördüm, sanırım preprocessor olmadığında çift olmasın diye.

> Bu attribute'ün Package, Dependency, Archive, Patch ve hatta Update tagları
> için ayrı ayrı destekleniyor olması gerekiyor yalnız.

Tüm tagler için geçerli diyebiliriz. Tıpkı xml:lang gibi.

Komple <PISI> için de belki düşünmek lazım. Yalnızca bir mimariye özel
paketler var.

Patch konusunda da başka bir problem geldi aklıma. Mesela bir 64bit patch'i
var. Aynı koda bir de güvenlik yaması eklendi. Güvenlik yaması aynı satırları
değiştirdiği için 64bit'e uygulanamıyor oldu. Böyle karışıklıkları önlemek
için mesela 64bit yamasını 32bit'e de yapmak daha doğru geliyor. Sonuçta bu
yamalar içinde zaten C/C++ #ifdef leri oluyor, yada mesela int yerine size_t
kullanmak gibi her zaman doğru şeyler oluyor. Yani yamaları dallandırıp
çakışmalar yaratmamak lazım mümkünse.

Config tarzı yamalar için de farklı configler koda farklı dosyalar halinde
eklenip, actions.py içinde bir configure parametresi yada link ile falan koşula
göre aktive edilebilir?