[Gelistirici] [64bit] 64bit deposu ve svn ile hakkında

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
3 Ara 2009 Per 12:01:50 EET

On Thursday 03 December 2009 10:31:18 Gürer Özen wrote:
> 03 Aralık 2009 Perşembe günü (saat 09:40:47) Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
>
> Evet read() ile parse() arasına bir filtre koymak beş dakkalık iş.
>
> Ancak bu şekilde, XML dosyasına da program yapıları ekleyerek Pisi'nin veri
> (pspec.xml) ve kod (actions.py) ayrımını kaybediyoruz. Paketçiler yeni ve
>  zor sentakslı bir dil daha öğrenmek zorunda kalıyor. Koşullu olarak
>  devreye girecek Tagler comment içinde olduğu için bir editörle dosyaya
>  bakınca sentaks highlight yardımı olmadan takip etmek çok zorlaşıyor. Depo
>  üzerinde çalışacak araçlar geliştirmek çok zorlaşıyor.

Comment arasında kalacak tek kısım direktifler.

   <!-- ifdef X86 -->
   <Archive ...> 32 bit flashplugin url'si</Archive>
   <!-- else -->
   <Archive ...> 64 bit flashplugin url'si</Archive>
   <!-- endif -->

Dolayısıyla bir highlight sorunu olacağını sanmıyorum. XML'in yapısallığı
bozulmuyor. Zaten bozuk olduğunda commit de edemiyoruz.

> Kaldı ki, arch= attribute'ü benzeri bir çözümde de, aynı şekilde araya
>  filtre sokularak işlenmeyecek mimari ve durumlara ait taglar aynı
>  basitlikte elenebilir.

Bu attribute'ün Package, Dependency, Archive, Patch ve hatta Update tagları
için ayrı ayrı destekleniyor olması gerekiyor yalnız.