[Gelistirici] Ağ aygıtlarının device_id özelliği

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
25 Ağu 2009 Sal 18:37:57 EEST

Gürer Özen wrote:
> Malesef /sys den bilgi çıkarmak hiç basit olmuyor

Mesela HAL çok güzel toparlıyor bu işi:

ozan at mecbuk ~ $ hal-get-property --udi
/org/freedesktop/Hal/devices/pci_10de_ab0 --key linux.subsystem
pci
ozan at mecbuk ~ $ hal-get-property --udi
/org/freedesktop/Hal/devices/usb_device_5ac_8213_002500571DF1_if0_bluetooth_hci_0
--key linux.subsystem
bluetooth

kodlarına bakındım biraz ancak nasıl kotardığını tam yakalayamadım.

UDEV'den almak mümkün bilgiyi ama onu da tam çözemedim :)

En nihayetinde evet sysfs karışık ama udev'i kullanarak mesela daha
doğru bir bilgi almak mümkün görünüyor.