[Gelistirici] [Hata 10981] No rar package in Pardus 2009 repository

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
24 Ağu 2009 Pzt 14:50:23 EEST

On Monday 24 August 2009 12:37:12 anil ozbek wrote:

> Yani depolarda Adobe Flash Player'ın bir paketinin olmaması görüşündeyim.

Bu Flash gibi çok kullanılan ve depoda şu anki haliyle paketinin olmasının
yasal olduğu bir durumda yapılacak iş değil.

Bu tip çözümler sadece yazılımın lisansı böyle bir zorlama içeriyorsa anlamlı,
diğer durumlarda kullanıcının ve bizim işimizi zorlaştırmaktan başka bir işe
yaramıyorlar.

> Bu görüşümü RAR'a uyarlarsam, /usr/bin'e bir betik atılabilir ve kullanıcın
> rar komutunu verdiğinde şöyle bir mesaj vermesi sağlanabilir:

Bu görüşünüzü RAR'a niye uyarladığınızı da anlamadım - burada söz konusu olan
RAR'ın bu haliyle dağıtılamaması değil ki ? Paketi dağıtmamızda sorun yoksa  -
ki öyle görünüyor - paketi kuran kullanıcıya "Lisans gereği şu kadar gün sonra
bu yazılımı legal olarak kulanma hakkınızı yitireceksiniz, haberiniz olsun,
devam etmek istiyorsanız şöyle şöyle yapın" demek yeterli.

Anlattığınız senaryo dağıtımlar tarafından dağıtılması yasak olan, sadece son
kullanıcının eliyle indirip kurmasına izin veren yazılımların paketlenmesi
için kullanılan bir yöntem.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroğlu <ekin_at_pardus.org.tr>

... What if what you do to survive // Kills the things you love - [Bruce
Springsteen / Devils & Dust]