[Gelistirici] paket degerlendirme sureci sorunsali

taner at pardus.org.tr taner at pardus.org.tr
22 Ağu 2009 Cmt 16:52:01 EEST

> Review sürecinde bileşen sahiplerinin onayının şart olması gerektiğini
> düşünüyorum. Önce review sürecinin nasıl olacağını kesinleştirirsek olası
> gereksiz işlerin de önüne geçmiş oluruz. Mesela benim aklımda her bileşen
> için
> bugzilla'da ayrı bir bileşen açılması fikri var. Böylelikle girilen
> hatalar
> bileşen sorumlusuna atanır. components.xml'den bu bilgiyi çıkarmak kolay.
>
> İki süreç birbirine çok bağlı değil; ama bir an önce review sürecini
> kolaylaştıralım diye arada girilmiş hata raporlarını sonradan
> [...]

Bileşen yapısı 2008-2009 geçişinde ciddi olarak değişti ve sonraki
sürümlerde de değişmeyeceğinin garantisi olduğunu sanmıyorum.
Oturtacağımız yapının hem esnek hem de bileşen yapısından bağımsız olması
gerektiğini düşünüyorum. İyi planlama ile hızlı işleyen bir yapı
oluşturabilirsek bunun meyvelerini zamanla almaya başlarız. Bu nedenle
aceleci karar almak yerine uzun uzadıya bu konuyu değerlendirme
taraftarıyım.

Kendi bakış açımdan değerlendirme yapma gereği duyarsam, nasıl bir yapı
düşündüğümü basit olarak şöyle dile getirebilirim:

* playground/review dizini kolay takip edilmesi bakımından herhangi bir
bileşen hiyerarşisi içermez. Tüm paketleri tek bir bakışta görebilmeliyiz.
Sürümlere göre bu bileşen yapısı değişebildiğinden, pek de bir anlam ifade
ettiğini sanmıyorum artık.

* playground/review dizinini kontrol eden bir svn post betiği yazılır.

* Buraya yapılan ilk komitin mesajı review isteğini, mevcut sürümlerde yer
alabileceği bileşeni vs. dile getirir.

* Post betiği komiti süzüp bir hata kaydı oluşturur.

* Bu hata kaydının ön tanımlı CC'sinde sadece depoya yazma hakkı
olanların/geliştiricilerin vs takip ettiği bir eposta listesi olur. Mevcut
paketler listesi de olabilir ama bu ismin daha evrensel bir isim ile
değiştirilmesi taraftarıyım.

* Sonraki işlemler bu hata kaydı üzerinden devam eder.

Kısaca bu şekilde sıralayabildim. Konu ile ilgilenenler kendi akış
şemasını bu şekilde dile getirirse ortak bir noktada daha kolay buluşuruz
gibime geliyor.

--
Taner Taş