[Gelistirici] Pidgin 2.6.[0,1] ve googletalk voice/video

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
21 Ağu 2009 Cum 16:00:16 EEST

2009/8/21 Eren Türkay <turkay.eren at gmail.com>

> Bununla ilgili bir sorunu dün Pardus review'ı yapan birisi yazmıştı.
> Sanırım
> söylediğin şey ile ilgili. Pidgin açıkken Audacity'den ses alamıyormuş.
> Pidgin
> bir şekilde ses altyapısını düzgün kullanmıyor gibi?
>
> http://danlynch.org/blog/2009/08/pardus2009/ (ALSA Problems)

Mesaj vs. Sesleri:
Nedense pidgin'de ses cikis sistemini ESD yaparsam ses alamiyorum. Ancak
ALSA yaparsam o zaman pulse ALSA plugin ile ses alabiliyorum. Burda bir
sorun cikiyor olabilir. Eger otomatik birakirsam, o zaman sanirim hakkaten
pulse kullaniyor cunku pavucontrol ALSA plugin kullanildigina dair bir ibare
vermiyor, dogrudan audio stream diyor, ki bu iyi bir sey. Simdi biraz
otomatik olarak deneyelim bakalim.

Audio/Video gorusme:
Hakkaten arayuz cok kotu. Hicbir ayar yok. Ses giris aygiti vs. secemiyorum
(webcam'de de mic var) vs. vs. Pinar'in dedigi kadar var yani. Ama
kullanicilar gene de razi olabilirler default mikrofon sectikten sonra sorun
olmayabilir.

Su siteyi okudum: http://trac.adium.im/wiki/PidginVV

Burada dendigine gore pidgin ses/goruntu icin asagidaki kutuphaneleri
kullaniyormus:
Libraries used:
Farsight: protocol handling
GStreamer: for sound (and video in libpurple)
Libnice: dependency of Farsight

GSTreamer'in default olarak pulseaudio'yu kullandigni varsaydigimdan
sorunun pidgin mesaj vs. seslerini cikartan katmaninda oldugunu
dusunuyorum.

Bakalim...

--
Emre