[Gelistirici] 2009/devel/programming/library/libsoup - version bump for WebKit, revdep-rebuild output is ...

Burak Çalışkan burakclskn at gmail.com
20 Ağu 2009 Per 22:12:20 EEST

Gökmen Görgen wrote On 20-08-2009 21:12:
> 2009/8/20 Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com
> <mailto:burakclskn at gmail.com>>
>
>     Neden major sürüm atlayıp unstable sürüme yükselttin. Ara
>     sürümlerde ABI kırmak serbest.
>

> Ona dikkat ettim, 2.27.90 sürümü kırıyor, bu sürümü yükleyip
> revdep-rebuild çıktısına ve bunu kullanan uygulamaları kontrol ettim.
> Bir ABI kırımına denk gelmedim. Yükseltme nedenimse, log'da da
> yazıldığı gibi WebKit.

revdep-rebuild sadece kırık kütüphane kontrolü yapar, Kırık kütüphane
bulamaması API kırılmadığı anlamına gelmez. Sadece DT_NEEDED kontrolü yapar.
Kütüphane içindeki fonsiyonlarının yapısı değiştirğini revdep-rebuild
anlayamaz. Ayrıca libsoup 2.27.90 glib>=2.21.3 istiyor.
Sen webkit için bump edebilirsin ama libsoup u doğrudan kullanan birçok
paket var:
     gupnp gst-plugins-good libopensync-plugin-syncml gssdp
Bağımlığın bağımlığını saymadım.

> Diğer taraftan Mandriva da bu sürümü kullanıyor.
>
> --
Devel sürümüne bakmış olabilirsin. Stable sürümlerde devel __özel
durumlar hariç__ sürüm yükseltilmez. Genelde API/ABIsi donmuş olan
2.x.90 sürümleri
tercih edilir. 2.x.90 -> 2.(x+1).y sürümüde güncellendiği zaman ABI/API
kırmaz.

Debian, ubuntu ve fedora da değişikli yok. Gentoo'nun devel'inde bile
yok! Ancak layman ile kullanmak mümkün.