[Gelistirici] Pardus 2008'e Geliştirici Desteği

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
19 Ağu 2009 Çar 19:29:18 EEST

19 Ağustos 2009 Çarşamba 18:58:49 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> (pardus-kullanicilari listesinden yanitliyorum)
>
> Wed, 19 Aug 2009 18:42:02 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :
>
> Kurumsal surume girmeyen ama 2008'in kararli/katki deposunda bulunan
> paketlerinin bakimini tipki 2008 surumu gibi devam ettirmek isteyen
> gelistiriciler olabilir.
>
> Katki deposu bu gelistiricilerin hazirladigi (muhtemelen az sayida
> olacak) paketler icin kullanilabilir.

Kişisel olarak görüşüm ömrü sona eren sürümlerin camia bakımına devredilmesi
ve yeterli sayıda geliştirici ilgisi ve enerjisi olduğu sürece gayrıresmi bir
sıfatla hayatlarına devam etmeleri yönünde oldu hep. Yanılmıyorsam bir
geliştirici toplantısında da dile getirdim önerimi. Bu önerim bir yandan
kontrolsüz bir sürümün varlığının marka algısında yaratabileceği olumsuz
etkiler, diğer yandan da böyle bir enerji var ise bunun güncel sürümlere
yönlendirilmesinin daha yerinde olacağı (haklı) tezleri ile UEKAE ekibinde
kabul görmedi. Sonunda ben de ikna oldum...

Doruk'un önerisinin ise aslında güvenli olmayan bir sürüm üzerinde kimi
uygulamaların güncel tutulması gibi çarpık bir durum oluşturacaktır.

Ömür sonu ve sonrasını tartışmaya açabiliriz, eğer yeterli talep olursa...

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE

www.pardus.org.tr