[Gelistirici] #pardus loglama hadisesi

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
10 Ağu 2009 Pzt 21:31:16 EEST

Selam,

Bu gün bir kullanıcımız #pardus kanalında yaşanan tatsız durumlardan bahsetti.
Genelde her akşam birileri gelip kanalda küfür edip [0] tatsızlık
yaratıyormuş. Bu durumun özellikle kanal yöneticileri olmadığı zaman meydana
geldiğinden bahsetti.

Bunun haricinde kanalda seviye baya düşmüş durumda. 2 gündür kanalı izliyorum
ve Pardus ile ilgili olmaya konular geyik muhabbeti [0] şeklinde konuşuluyor,
kalabalık yapıyor.

Bunları önlemek için önerilerim şunlar;

1- Kesinlikle kanalı bir şekilde loglamalıyız. Bu weechat ya da konsol tabanlı
bir client yardımı ile pardus sunucularında yapılabilir.

2- Kanalda sürekli yetkili biri bulunmasa bile olabildiğince çok orada
bulunalım derim operator yetkisi ile. Böylece kanalı takip etmesek bile
rahatsız olan kullanıcılar ismimizi yazarak bizi uyarabilir.

3- Kanalda op bulunmadığı zamanlar kullanıcılarımız bizler ile iletişime
geçebilsin. irc -_at_- pardus.org.tr olabilir belki bunun için. Kanal
loglanacağı için hangi kullanıcı adının hangi zaman aralığında tatsızlık
yarattığını söylemeleri yeterli olur. Loglardan bunu teyit edip çıkarabiliriz.

Eğer karara varabilirsek bundan sonraki zamanlarda #pardus'ta operator yetkisi
ile bulunmayı düşünüyorum. Kanala girildiği zaman auto-op verilebilir belki
kanal yetkililerine.

Görüşler/öneriler?

[0] http://pastebin.ca/1524160

--Eren