[Gelistirici] Fw: Re: Offline paket işlemleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Ağu 2009 Per 22:42:50 EEST

Begin forwarded message:

Date: Thu, 6 Aug 2009 22:20:16 +0300
From: Ali E.İMREK <alierkanimrek at gmail.com>
To: dfisek at fisek.com.tr
Subject: Re: [Gelistirici] Offline paket işlemleri

06 Ağustos 2009 18:36 tarihinde, Doruk Fisek <dfisek at fisek.com.tr>
adlı kullanıcı şunu yazmış:
> Merhaba,
>
> Thu, 6 Aug 2009 12:21:41 +0300, ertan <ert976 at gmail.com> :

> Bence de bu gercekten dusunulmesi gereken bir senaryo.
>
> Sadece Windows degil, "herhangi" bir makinadan yapiliyor olabilir bu.
> Elbette ayri bir uygulama olsun ya da iki tikla yapilsin demiyorum,
> bir belge yardimiyla da yapiliyor olabilir.

> En azindan farkli yontemlerle paketlere ulasmak icin esneklik isteyen
> kullanicilara sunulabilecek bir secenek olabilmeli bu.
>
>                   Doruk
>
> --
> FISEK ENSTITUSU - http://www.fisek.com.tr

Selamlar, geliştirici listesine yazma hakkım olmadığından size
yazıyorum, uygun görürseniz listeye forward edersiniz.

Geçen yıl Pardus için Pogy [1]  adında bir çevrimdışı güncelleme aracı
yazmıştım;

1. Pogy kullanıcıya sistemdeki depoların pisi-index.xml.bz2
dosyalarının URL adreslerini vererek bunları (online ortamdan) indirip
kendisine getirmesini istiyordu, kullanıcı indexi getirince bu sefer
de bir dosyaya güncellenecek pisi dosyalarının URL adreslerini
yazıyordu. Kullanıcı tekrar online ortama giderek bu dosyaları
(herhangi bir OS ve indirme yöneticisi) indirip offline sisteme
getirip kuruyordu. Böylece sisitemi güncellemiş oluyordu. Geliştirmeyi
bırakmamın nedeni bu yöntemin bana hiç kullanışlı ve temiz
gelmemesiydi.

Bazı mesajlardan anladığım kadarıyla daha kötü bir hata yapılmak
üzere, bence online sistemin Pardus olacağı varsayımı ile yapılacak
geliştirme gayreti büyük oranda heba olacaktır.

2.Proje üzerinde çalışırken hayal ettiğim sistem tamamen bir web
projesiydi. Kullanıcı online sisteme sadece sistemindeki kurulu
paketler ve paket deposu bilgisi bulunan ve Paket Yöneticisi ile
alacağı bir .bz2 dosyasını götürecek ve açacağı web arayüzündeki Web
Paket Yöneticisine upload edecek, gerisisini tahmin edersiniz. işlem
sonunda kullanıcı eve elinde bir batch dosyası ve belki pisi
dosyaları ve yönergeler bulunan bir .opisi (zip arşivi) ile dönecek.
Paket yöneticisi ile açarsa yönergeler ile işlemler yapılacak, pm
olmasa bile kullanıcı arşivi açıp pisi komutları bulunan batch'ı
çalıştırıp işi bitirecek.

Bu konuda Semih İşeri'nin de Uzakpisi adlı bir projesi var, ikimiz
aynı zamanlarda birbirimizden habersiz başlamışız sonra o biraz daha
uğraşmıştı.

[1]http://alierkanimrek.googlepages.com/Pogy-0.1.tar.gz
[2] http://sourceforge.net/projects/uzakpisi/

Kolay gelsin.