[Gelistirici] Yaf(a)ray paket(ler)i

Serdar Dalgıç dalgic.srdr at gmail.com
3 Ağu 2009 Pzt 03:28:26 EEST

Merhaba;

repodiff-2009 listesini incelerken gözüme yafray paketi çarptı. Neymiş diye
incelerken 2008 zamanında blender'ın bağımlılığı olduğunu, sonra blender'ın
depodaki sürümü 2.49a ile artık gerek duyulmadığını gördüm. rev 72208'de
Ozan paketi adam ederken bunu da uçurmuş. Bir yanlışlık olabilir mi diye
diğer dağıtımların blender paketlerin bakarken onlarda da olmadığını gördüm.

Yafray paketi artık geliştirilmiyor. Onun yerine şu an geliştirilmekte olan
Yafaray Paketi bulunmakta. [2] Bu programın sitesinden de anlayabildiğim
üzere blender için "strict dep" olmadığı ama blender üzerinde çalışan bir
raytracing render engine olduğu.

Pakete elleşmeden listeye bir sorayım dedim, yafray paketini toptan atıp
yafaray paketi mi paketlenmeli? Yoksa yafray paketinin adı yafaray olarak
değiştirilip aynı paket üzerinden depodaki yerini almalı mı? Blender
üzerinde Yafaray paketinin kullanımı hakkında daha fazla bilgisi, tecrübesi
olanlar var mıdır?

Bilgisi olan varsa, paylaşırsa sevinirim. Ne yapılması konusunda öneriler de
kabuldür.

[1]
http://svn.pardus.org.tr/viewcvs/2009/devel/multimedia/editor/blender/pspec.xml?root=pardus&r1=65828&r2=72208
[2] http://www.yafaray.org/ -> zaten http://www.yafray.org/ adresi de buraya