[Gelistirici] -pthread ve -lpthread

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
28 Nis 2009 Sal 00:58:58 EEST

Pazartesi 27 Nisan 2009 günü (saat 23:53:46) Mehmet Nur Olcay şunları
yazmıştı:

> Onur bu konuda, verilmiş kesin bir kararımız var mı ?
>
> Yani hem gcc hem de ldd için -pthread yerine -lpthread mı kullanıyoruz ?
> Yoksa sadece ldd için mi ?

CFLAGS'da -pthread bir işe yaramıyor aslında (linux altında gcc için
konuşuyorum). LDFLAGS'da ise -lpthread olmalı.

> En son dün baktığımda 2009 sistemimde 5 paketten -pthread çıkıyor
> görünüyordu.

Şimdilik bazı paketler, 2009'u bir an önce ayağa kaldırmak adına fazla ilgi
görmeden depoya girebiliyor. Ya da bazen gözden kaçtığı, unutulduğu da oluyor.
Vakit olursa en azından kendi paketlerimden sorunlu olanlara el atacağım.