[Gelistirici] Pardus geliştirme , kurumsal, özgürlük , vb...

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
24 Nis 2009 Cum 14:38:28 EEST

22 Nisan 2009 Çarşamba 13:22:23 tarihinde Doruk Fisek şunları yazmıştı:

> Yadsiyorum, cunku yadsimak zorunda kaliyorum. Herhangi biri Pardus'la
> ilgili teknik konularda "her" konuyu konusabilir ve soz sahibi
> olabilirken, diger koldaki konular listede daha once konusuldugunda
> (birkac kez) kesilmek zorunda kalmisti.

Herhangi bir "kesilme" söz konusu değil, kanımca. gelistirici listesinde "Bu
projenin öncelikleri nedir, kaynaklar nasıl kullanılıyor, yanlış
kullanılıyor" vb içerikli mesajlar ortaya çıktığında ben "Bu konular yalnızca
geliştiricilerin paydaş olduğu konular değil, bu konularda ben bilgi veririm,
ancak bu platformda bir karar alamayız, bu nedenle daha geniş bir çerçevede
tartışılmalı" dediğimde tartışmalar sona ermişti.

Hala da aynı noktadayım, benden istenen (hatta istenmeyen) bilgileri vermekte
herhangi bir sıkıntım yok, bunu yapıyorum da. Ancak projenin gidişatına
geliştiriciler (yalnız başlarına) karar veremezler, eğer sorgulama/değiştirme
niyetli isek daha geniş bir platform oluşturmak zorundayız. DPT projesi
kapsamında önümüzdeki aylarda oluşturulacak olan İzleme Komitesi bu işlevi
görecek, hemen hemen tümüyle. O zaman İK'daki geliştirici temsilcisi
aracılığı ile bir adım öteye gitmek mümkün olacaktır. Çünkü o platformda
TÜBİTAK UEKAE de olacak, kurumsal kullanıcılar da, sektör de ve
geliştiriciler de...

Sözü geçmişken hızlı bir şekilde "kim geliştiricidir", "geliştiriciler ile
TÜBİTAK UEKAE arasındaki ilişki nasıl düzenlenir", "geliştiriciler arasındaki
ilişkiler nasıl düzenlenir, gelişticiriler nasıl karar
alır", "geliştiricileri İK'da kim temsil edecek" gibi soruları yanıtlamamız
gerekiyor. Çünkü projenin fiiliyatta harekete geçmesi ve dolayısı ile İK'nın
kurulması hayli yakın olabilir...

> Aktorleri ve calisma modeli birbirinden farkli olan bir alani digerinden
> ayirmanin da oldukca normal oldugunu dusunuyorum. Cunku biri toplulukla
> beraber "acik" olarak gelistirilirken, digeri "kapali" olarak yapiliyor.

Pardus projesinin "kapalı" kısmının benzeri özgür yazılım projelerine göre
hayli açık olduğunu iddia ediyorum. Bunun temel sebebi de TÜBİTAK gibi kar
amacı gütmeyen ve kamu yararına çalışan bir kuruluş tarafından yürütülüyor
olması. Eğer geliştiriciler bunu hissetmiyorsa, hatayı TÜBİTAK'ta değil de
bizlerde (UEKAE Pardus ekibi) aramalıyız diye düşünüyorum, birşeyleri eksik
yapmışızdır.

> Yanlis anlasilmasin, bu durumu elestirmiyorum -- aksine oldukca dogal
> oldugunu dusunuyorum. TUBITAK'in esasen bir devlet kurulusu oldugunu
> dusunursek, teknik gelistirmenin acik bir proje olarak yapiliyor olmasi
> dahi bence cok buyuk bir basari.

Tam da bunu diyorum ve daha fazlasını...

> Teknik bir olayin kurumsal bir tasa carpmasina yol acan ben degilim
> ama (o tasi oraya ben koymadim, onun icin de oy vermedim).
>
> Tek "suc"um gecen hafta icinde yapilan yuzlerce commit arasinda, daha
> once hic yapilmamis bir uygulamayi farketmek ve bunu gundeme tasimaktan
> cekinmemek.

"Suç"tan bahseden yok, ama Ozan'ın commit mesajına ilk yazdığın yanıt ve
ardından kullandığın sözcükler ve üslup sanki ortada bir "taş" olmasa bile
tökezlemek ve tarlanın sahibine göndermede bulunmak istemişsin izlenimini
veriyor.

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE