[Gelistirici] Gamin paketi

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
24 Nis 2009 Cum 01:31:08 EEST

Cuma 24 Nisan 2009 günü (saat 00:12:38) Onur Küçük şunları yazmıştı:
>  Merakan soruyorum sadece, kdelibs de gamin açınca ne getirisi oluyor ?
> Eskiden fam depoda vardı ama atmıştık. KDE 4.1.x zamanında da gamin
> destekli derlemiştim ama bir farkını görmemiştim.

kdelibs derlerken, bulamadığı bağımlılıklardan bir tanesi Fam. gamin'in bunu
sağladığını görünce depoya alalım demiştim.

kio'daki KDirWatch sınıfı öncelikli olarak FAM arıyor, yoksa inotify, o da
yoksa polling kullanarak dizin/dosya izleme işlemini yapıyor. Fedora ve
SuSE'de sırasıyla gamin-devel ve fam-devel bağımlılıkları var kdelibs için.
Ubuntu ise 4.0.73'te kdelibs'in fam-devel bağımlılığını silmiş.

Öncelikli olarak neden FAM tercih ettiklerini öğrendikten sonra hareket etsek
daha iyi olur sanırım, şimdilik ignore edebilirsiniz bunu.

--
Gökçen Eraslan