[Gelistirici] 2009 paketlerindeki Release'lerin temizlenmesi

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
20 Nis 2009 Pzt 10:55:57 EEST

Selam,

2009 paketlerindeki pspec.xml'lerde bulunan History bölümlerinin
temizlenmesini öneriyorum, yani 2009'daki tüm paketlerin release'inin 1'e
çekilmesini. Hatta daha ileri gidip, History'nin tüm majör sürümlerde
temizlenmesini sürüm politikasına(?) ekleyebiliriz, tabi ikna olursanız :)

Malum, ta Pardus 1.0'tan beri History bölümüne yazılıyor paketlerde yapılan
değişiklikler. kdebase paketi release 154'te 1462 satıra, kernel paketi ise
release 116'da 1245 satıra gelmiş durumda şu anda.

İlk bakışta, o bilgilerin paketler için önemli olduğu, paketlere yapılan
değişikliklerin ne zaman, kim tarafından yapılmış olduğuna çoğu zaman
ihtiyacımız olduğu düşünülebilir. Fakat, Pardus 2007 süresince yapılan
değişiklikler hem 2007 hem 2008 paketlerinde, Pardus 2008 süresince yapılan
değişikliklerse 2008 paketlerinde zaten mevcut. SVN loglarında da zaten yine
büyük miktarda tarih bilgisi barındırıyoruz. Bunları 2009 paketleriyle yeniden
duplicate etmeye gerek yok gibi geliyor bana. Tamam, "ne zararı var"
denilebilir ama, boşu boşuna paketlerde ve index'te taşınıyor bu bilgi. Zaten
gereksiz Conflict/Replaces/StrictDep'leri sileceğiz paketlerden, bunları da
temizlemek çok yormaz diye tahmin ediyorum.

Fikirler?

Benden 1 Jamaica doları.

--
Gökçen Eraslan