[Gelistirici] [Pardus-kullanicilari] Ahenk 2.0 Planları

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
20 Nis 2009 Pzt 00:02:07 EEST

On Sunday 19 April 2009 19:19:23 Burak Arslan wrote:

Tartışma iki listede dağıldığı için toplu cevap veriyorum:

Kişisel olarak Kerberos - PKI değerlendirmesini yanlış buluyorum ama bunu daha
fazla tartışmaya hiç gerek yok. Önceden de yazdığım gibi OpenLDAP ve ldap
istemci kitaplıklarımız Kerberos'la kimlik doğrulamayı destekliyor zaten. Beş
on satır kodla bunu feature olarak ekleriz Ahenk'e. Neyle güvenlik
sağlayacağının kararını sistemin sahibi müşteri versin. Öyle aman Kerberos
Ahenk ile mümkün değil, İş Bankası (ki yemişim ciddiliklerini ;) almaz gibi
bir şey yok yani :)

puppet konusuna gelelim. Görüştüğümüz bir sürü kurum dizin çözümleri
kullanıyordu ve bizden de bekliyordu. Linux camiasında en sık yapılan hata
müşterileri dinleyip onlara istediklerini sunmak yerine, bizim çözümümüz en
iyidir biz sizin ihtiyacınızı sizden iyi biliyoruz deyip cihat başlatmak
oluyor. Daha kolay ikna edersiniz falan demişsiniz, ki hala gülüyorum buna :)

puppet'ın hallettiği depolama ve yayma işleriyle niye uğraşacağımızı
anlamadım. xmlrpc/soap'a neden ihtiyaç duyduğumuzu da. Zaten *halihazırda*
openldap tüm bu problemleri (replikasyon/bekap/vb) dahil çözüyor. Bahadır en
son push notifikasyon işinin de düzgün çözümü olduğunu söylemişti. Daha fazla
bilgi verir sanırım.