[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

semen cirit semen at pardus.org.tr
15 Nis 2009 Çar 01:38:24 EEST

Selamlar herkese,

Oluşturmaya çalıştığımız sistem ile ilgili biraz araştırma yaptım.

Politikaların anında ve otomatik olarak uygulunabilmesi, güncellenmesi ve
anlık ileti alınabilmesi gibi işlerin yapılması için puppet[1] [2]adında bir
yazılım bulunmakta. Bu yazılım sayesinde bu işlemleri yapmak için
kullanacağımız server-push, server-pull ve buna bağlı olarak jabber
kullanılmasına da gerek kalmıyor sanırım.

Ayrıca anladığım kadarıyla ldap client authentication için TLS üzerinden
simple binding yapıyoruz sanırım. Bunun yerine daha güvenilir olan
mit-kerberos veya heimdal-kullanabiliriz[3].

Bir de bu yapıyı tek ana bir ldap server olarak mı yoksa bir ana server ve
onun replikasyonları olarak düşünüp ldap refferal [4] yaparak mı iletişimi
sağlayacağız? Desantralize olarak yapmalıyızı anlatıyor[5].

[1]http://reductivelabs.com/trac/puppet
[2]http://lwn.net/Articles/317410/
[3]http://www.h5l.org/
[4]http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc978014.aspx
[5]http://www.samba.org/samba/docs/man/Samba-Guide/happy.html#id2564282

bi de tabi güzel bir kaynak olan bu linki de gondermek isterim :)
http://www.redbooks.ibm.com/redbooks/pdfs/sg244986.pdf