[Gelistirici] depchecker -> system.base

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
10 Nis 2009 Cum 13:31:56 EEST

Selam.

trunk/repository-scripts altında depchecker adında bir betik vücuda geldi.

Bu betiği farmda çalıştırdığımız zaman, yüklü tüm paketleri gezerek içlerinden çıkan
kütüphane ve çalıştırılabilir dosyaların bağlandığı kütüphaneleri tarıyor ve bu kütüphanelerin
hangi paketlerden çıktığını buluyor.

Daha sonra o paketin o anki pspec.xml bağımlılıklarını alarak eksik bağımlılıkları çıkartıyor.

Bir şekilde bu listelere herkesin erişebilmesini sağlayacağım bir şekilde.

Öncelikle system.base'in üzerinden geçtim:

- glibc: glibc'den çıkan 2 adet binary programming/libs/gd'ye linklenmiş. Bu araçlar bellek
kullanımı grafiği çizdiriyorlarmış. configure parametresiyle kapatıldı.
- tiff: X'e ve opengl'e linklenmiş, yine glibc gibi bu kütüphaneleri kullanarak tiff
drawing yapan tiffgt diye bir araç vardı. Bunu da hallettim.
- gettext: msgmerge, openmp(libgomp)'a bağlanmış, bunu da kapattım.
- audit: audit mit-kerberos'a bağlanmış, --enable-gssapi-krb5=no ile kapatıldı,
- dbus: dbus-launch X kütüphanelerine bağlanıyor ancak bu kütüphaneler system.base'de
değiller, ne yapacağız?

--
Ozan Çağlayan