[Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
9 Nis 2009 Per 12:46:48 EEST

Selamlar,

Uzaktan yönetim çatısı Ahenk'in yeni sürümü için çalışmalara başlıyoruz. İlk
sürümde, istemcilere ait politikaların [1] LDAP'ta tutulduğu, istemcilerin
kendilerine (ve bağlı oldukları gruba) ait politikaları belirli aralıklarla
çektiği [2] ve politikaların COMAR ile uygulandığı basit bir yapı kullandık,
kurulum zorluğu ve arabirim kullanışsız olması dışında ciddi problemlerimiz
olmadı.

Mevcut sürüm, ajan uygulamasında yapılacak ufak COMAR değişiklikleri ile
2008/2009'da çalıştırılabilir durumda. Paket modülüne paket kurma/kaldırma
desteğini eklemek ve servis modülünü hayata geçirmek elzem görünüyor ilk
adımda.

Sonrasında ise yapılması gereken değişikliklerden aklıma gelenler şöyle:

* Politikaların anında uygulanabilmesi ve istemciden anlık bilgi alabilmek
için server-push [3] desteği. Tek başına LDAP ile yapamayacağımız bir şey bu.
LDAP'tan vazgeçmeden çözmek gerek, sırtımızı LDAP gibi bir sisteme dayayarak
birçok problemi önlüyoruz.

LDAP'la birlikte Jabber [4] kullanmak gerekiyor aklıma. Client-pull işlemi
aynen devam eder, sunucunun server-push ile politika güncellemeye zorlaması
sağlanabilir. İksemel'in [5] bir sonraki sürümünde zorunlu GnuTLS bağımlılığı
kalkacak ve Piksemel [6] İksemel'in tüm yeteneklerine sahip olacak diye
duydum, ajan uygulamasına Jabber desteği eklemek kolay olacak.

* Düzgün bir yönetim arayüzü. Mevcut arabirim felaket durumda...

* Yeni modüller, eski modüllere yeni özellikler

Sorular, eleştiriler, öneriler?

Bahadır

[1] http://svn.pardus.org.tr/uludag/branches/ahenk-1.0/ahenk.schema
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Pull_technology