[Gelistirici] baselayout package.py hakkında

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Nis 2009 Cmt 02:36:45 EEST

On Fri, 03 Apr 2009 03:09:27 +0300
Burak Çalışkan <burakclskn at gmail.com> wrote:

> Selam;
>
> baselayout paketinde postInstall'da silinen bazı gurup ve
> kullanıcılar sonradan eklenmiyor. Örnekle, gdm.
>
> users listesinde gdm elemanı var. Ondan sonra gelen for döngüsü ile
> gdm kullanıcısı siliniyor, hav ile kullanıcılar eklenirken gdm
> eklenmiyor.
>
> groups listede 59 eleman var, sisteme eklenen 43 gurup var.
> users listesinde 48 eleman var, sisteme eklenen 32 kullanıcı var.
>
> Buna göre, ben baselayout-contrib paketine gdm kullanıcısını
> eklersem, bir sonraki baselayout güncellemesinde gdm kullanıcısı
> [...]

 Bu listeler daha eski sürümlerde (2007 nin ilk sürümlerinde sanırım)
hazırlanmıştı ve eski sürümlerde gelen ama gereksiz bulunan bütün
kullanıcı ve gruplar sistemden kaldırılıyordu. 2007 içerisinde "eski
kullanıcı ve gruplar kalmasın" diye hepsini kaldırıyorduk ama artık
gerek kalmamış olmalı. Bence baselayout dan bu tarz "sadece silme"
kısımlarını çıkarabiliriz.