[Gelistirici] /dev/cdrom ?

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
23 Eyl 2008 Sal 14:03:03 EEST

Türker SEZER wrote On 23-09-2008 13:52:

> Merhaba,

> Ben de ikisi de yerinde görünüyor. Test deposu kullanıyorum ve tüm paketler
> güncel.
>
> MeW at MeW-pardus ~ $ ls -l /dev/cdrom
> lrwxrwxrwx 1 root root 3 Eyl 23  2008 /dev/cdrom -> sr0
> MeW at MeW-pardus ~ $ ls -l /dev/dvd
> lrwxrwxrwx 1 root root 3 Eyl 23  2008 /dev/dvd -> sr0

sanırım durum şu, başlangıçta her ikisi de türker'in dediği gibi gözüküyor.

daha sonra herhangi bir dvd/cd takıldığında, dvd'yi çıkar dediğinizde
(masaüstünde sağ tıklayıp çıkar dedim) /dev/ altından bu linkler
kalkıyor. ya da k3b ile cd çektiğinizde de başarılı bir cd yazımının
sonunda cdrom çıkarıldığında da aynı sonuç oluyor.

bu haliyle yeniden dvd ya da cd taktığımda dvd/cd görülüyor ve okunuyor,
/media/sr0 altına bağlanıyorlar mesela, ama hala /dev altındaki linkler
gözükmüyor.

-serdar