[Gelistirici] GTK sistem yerelleri

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
9 Eyl 2008 Sal 00:01:13 EEST

08 Eyl 2008 Pts tarihinde, Burak Çalışkan şunları yazmıştı:

> İşlem tamam.

Değil malesef. Yapılan şeyin paketçisi de dahil geliştiricilerin çoğundan onay
aldığını varsayıyorum (Şahsen depoda 5-10K lık dil paketleri benim pek hoşuma
gitmemeye başladı). Eğer bunda bir sorun yoksa bazı yorumlarım olacak:

* Source içindeki IsA tagı silinip her alt paket için ayrı IsA tagı
belirtilmeli. locale paketleri için locale:<dil kodu> kullanılmalı. Dil kodu
pisi rng'de yer alanlar arasından seçilmeli tabi.

* Her alt paketin Summary'si olmalı. Paket yöneticisinde böyle hoş durmuyor.

* locale paketlerinin system.locale içinde durması bana tuhaf geliyor. Orası
temel sistemi ilgilendiriyor. Bunun için desktop.gnome.i18n bileşeni
oluşturulsa daha iyi olacak sanki? Hatta paketlerin adı gtk2-i18n-xx şeklinde
mi olsa acaba? glibc paketinden gelenler locale bilgileri içerirken bunlar
sadece çeviri içeriyor. Bu çok da önemli değil yine de.

* Release commenti daha iyi olabilir.

glibc paketinde de benzer eksikler olduğunun farkındayım; ancak ben hala bu
paketlerin (glibc de dahil) bu şekilde parçalanmasının artık gerekli olup
olmadığı konusunda takıldım.