[Gelistirici] Reverse depler hep güncelleniyor mu?

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
8 Eyl 2008 Pzt 16:13:35 EEST

Selam,

pisi/operations/upgrade.py:203 satırlarına göre pisi uzun bir zamandır
güncellenmiş her ters bağımlılığı güncelleme listesinde yoksa bile ekliyor
görünüyor. Yani her zaman ters bağımlılıkları güncelliyor demek bu.

Depo:
clamav -> 0.94 klamav -> 0.44

Yüklü:
clamav -> 0.93 klamav -> 0.42

olsun.

# pisi up clamav

sonrası ilgili kod şu şekilde:

rev_dep = packagedb.get_rev_deps(clamav) <--- rev dep bilgisi depodan alınıyor
(commit 20076 ile rev_dep = installdb.get_rev_deps(x) yapıldı)

Her rev_dep için:

* rev_dep (klamav) yüklü ise
* rev_dep (klamav) bağımlılığını kurulu paket ile sağlayamıyorsa.  (?)
* rev_dep güncellemesi varsa

     rev_dep'i güncellenecekler listesine ekle....

Ikinci maddedeki soru işaretli yere rev_dep bilgisi depodan alındığı için
depodaki klamavın ters bağımlılığı olan clamav >= 0.94 geliyor, bu da clamav
güncellemesi öncesi doğal olarak sağlanamadığı için klamav listeye ekleniyor.

Doğrusu rev_dep bilgisini installdb'den almalı ve clamav >= 0.93 olmalı diye
düşünüyorum.

Bunun neye yaracağını tam anlayamadım. Belki comment açıktır ama anlayamadım:

 # add only installed but unsatisfied reverse dependencies

Fikri olan?

- Faik