[Gelistirici] Paket Arama

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
5 Eyl 2008 Cum 11:22:27 EEST

Friday 05 September 2008 Tarihinde 08:27:39 yazmıştı:

> Bu iş için PiSi API kullanışsız kalıyor. Dosya arama işini files.xml leri
> gezerek yapıyor pisi şu an. Bilgisayar için arama süresi kabul edilebilir
> olsa da böyle bir web servisi için kabul edilemez ne yazık ki.

Bilgisayar için de hiç güzel değil o arama süresi. Pisi dosya listesini sqlite
ile tutsa ya? Avantajları:

* Aramalar çok hızlı olacak ve gereksiz disk io yaratmayacak
* Sqlite berkeleydb gibi değil, çok robust ve temiz bir python API si var
* Gene var/db/pisi/hedehod.db gibi tek bi dosyada tutulur liste
* Sqlite sql sentaksı çok sade, zaten bu iş için iki tane ifade yeterli
* pysqlite3 zaten python2.5 ile geliyor
* Gerçek bi bağımlılık değil bu, modül yoksa eski sisteme fallback edilebilir
* Kritik bişi olmadığı için rebuild-db gibi şeylere gerek yok

Bir deneme yaptım, ekteki load.py tüm kurulu paketlerin files.xml lerini
files.db dosyasına yüklüyor, daha sonra

sorgu.py /sbin/tc

falan şeklinde arama yapılabiliyor. Benim sistemde files.db 14MB ve yanıtlar
çok çok hızlı.