[Gelistirici] [RFC] COMAR 3.0 - Yeni Veritabanı Düzeni

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
23 Eki 2008 Per 23:34:20 EEST

23 Eki 2008 Per tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Kayıttan ziyade dosya sistemine yerleştiği anda Comar'ın bunu farketmesi
> sağlansa (inotify vs.) çok mu zor ve meşakkatli olur. Şu anda
> hatırlayamadığım servislerimizden biri (dbus, hal veya cups olabilir)
> değişen conf dosyalarını bu şekilde takip ediyor.
>
> Şu hav call register hikayesi falan çok kriptik bir prosedür gibi
> geliyor bana ama sadece fikir attım ;)

inotify kullanılabilir elbet ama, COMAR servisi sürekli çalışan bir servis
değil. Çağrı yapıldığında çalışan, yürütülen bir alt süreç (ComarJob)
yoksa ve belirli bir süre yen çağrı gelmediyse kapanan bir servis.

İhtiyaç duyuldukça çalışan bir servis olması, PiSi update'leri sırasında
işimize yarıyor. COMAR paketi güncellendiyse, o andan itibaren yapılan
çağrıların yeni COMAR tarafından yürütülmesi için COMAR'ı restart etmek
gerekiyor, ki o an çalışan bir ComarJob varsa (ki güncelleme işlemi
Package-Manager ile yapılıyorsa, mutlaka çalışan bir ComarJob var
demektir), ComarJob'un işi bitene kadar COMAR servisi durdurulamıyor ve
çağrılar hâlâ eski COMAR tarafından yürütülüyor.

DBus aktivasyonu sayesinde, güncelleme sırasında COMAR paketinin yeni
sürümü kurulduktan sonra yapılan tüm çağrılar "tr.org.pardus.comar" adresi
yerine "tr.org.pardus.comar2" adresine yapılıyor. Bu adres üzerinde hizmet
verecek yeni bir COMAR servisi başlatılıyor (yeni binary ve modeller ile
birlikte) ve güncellemenin geri kalan kısmında yeni COMAR sürümünün
kullanılması garantilenmiş oluyor.