[Gelistirici] [RFC] COMAR 3.0 - Yeni Veritabanı Düzeni

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
23 Eki 2008 Per 17:54:15 EEST

23 Eki 2008 Per tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:

> Servislere paket adından farklı isim vermeyelim bir kere, karışıklığa yol
> açabilecek bir şey o. Servislerin zaten UI da sunmak için localize
> edilebilen isimleri var.

Örneğin service komutu ile baktığımızda ati_drivers adı görünüyor. Bazı
kullanıcılar bunun sürücünün çalışması için gerekli olduğunu zannediyorlar.
Aslında alması gereken isim ati-events gibi bir şey.

> Birden fazla aynı betik için de geçerli bir case var mı ortada?

avahi paketinden hem avahi-daemon hem de avahi-dnsconfd çıkıyor. Bunlar çoğu
dağıtımda ayrı birer servis. Anladığım kadarıyla kullanıcı isterse birini
çalıştırmamayı tercih edebilir. Bizdeki servis betiği ise bunların her
ikisini birden çalıştırıyor.

Aslında uzun zaman önce başka bir pakette daha karşılaşmıştım sanki ama
hatırlayamadım şimdi.