[Gelistirici] [RFC] COMAR 3.0 - Yeni Veritabanı Düzeni

Furkan Duman coderlord at gmail.com
23 Eki 2008 Per 16:54:34 EEST

23 Ekim 2008 Perşembe 15:55 tarihinde Bahadır Kandemir
<bahadir at pardus.org.tr> yazdı:
> 3.0 sürümünde betik/model düzenleme ve gerektiğinde veritabanına
> müdahalenin kolay olması için, BSDDB yerine aşağıdaki gibi dizin/dosya
> temelli bir veritabanı kullanmayı düşünüyorum:

Çok güzel bir gelişme.

> Bir görevi yerine getiren uygulamaları bulmak gerektiğinde (öreğin
> Service Manager ve Network Manager'da buna ihtiyaç duyuyoruz), tüm
> uygulamalara ait dizinleri tarayarak modellerin listesine ulaşmak
> yavaş olacağı için, model isminden uygulama listesine ulaşabilmemiz için
> rev_applications dizini altında model<->uygulama ilişkileri tutulacak.

Bunun yerine şöyle bir yapı işleri basitleştirmez?

Applications klasörünü atalım diyorum. Bunun yerine rev_applications
altında yine klasör açmadan uygulama betiklerini şu şekilde tutalım:

        + rev_applications
            |   + apache.System.Package.py
            |   + baselayout.System.Package.py
            |   + apache.System.Service.py
            |   + baselayout.User.Manager.py

Burada basit bir split işlemi ile uygulama ve paket_adını birbirinden
ayırıp klasör gezinmeyi ve model<->uygulama ilişkisi tutmayı bertaraf
edebiliriz gibi geldi.

rev_applications altındaki dosya listesini split ederek, uygulamanın
hangi modeli kullandığı veya modele bağlı hangi uygulamaların olduğu
bilgisi bulunabilir. Ben aradaki ayıracı "." olarak belirledim ancak
dosya isim kurallarına uyan başka bir ayıraç da seçilebilir.

--
Furkan Duman