[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Furkan Duman coderlord at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 23:42:27 EEST

22 Ekim 2008 Çarşamba 21:01 tarihinde Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com> yazdı:
> isimler kullanılmış ancak pardus-devel'e üye olduğu takdirde büyük bir
> ihtimalle dağıtımın oldukça pasif olduğunu düşünecek, geliştiriciye üye
> olması Türkçe bilmediğinden dolayı imkansız, başarsa bile her şey Türkçe
> akacak önüne.

Olasılıklar üzerine konuşuyoruz sanki..

> Özetle, hiçbirimiz ingiliz ya da amerikan değiliz ancak derdimizi
> birbirimize anlatacak kadar ingilizce yazabiliyoruz, ingilizce yazma

Ben derdimi anlatacak kadar İngilizce dilinde yazamadığımı düşünüyorum.

> alışkanlığı review sürecinde, stable listesine atılan merge mesajlarında
> ve commit log'larında oldukça edinilmiş durumda.

Bunun niye böyle olduğunu da hiç anlamamışımdır. Şahsen, gelenek
diyerek devam ettirdim. Ancak hoşuma gittiğini söyleyemem. O kadar
önemli değil.

> Dağıtımı biraz daha dışarıya açabilmek amacıyla,

Pardus projesinin başından beri bu düşünce hakim oldu. İsteyen, Pardus
projesine destek verdi zaten. Bunun İngilizce ile ilgili olduğunu
düşünmüyorum.

> - Geliştirici listesi içeriğinin "ingilizce" devam etmesini ve bir süre
> sonra da listenin kapatılarak tüm üyelerin pardus-devel'e göç etmesini
> şiddetle öneriyor ve gerekli buluyorum,

Bunu maalesef gerekli bulmuyorum. Sunduğun argümanlar bana yeterli
gelmiyor. Pardus projesinin başlangıcında, 1. önceliğin, "ülkemizde"
bir açık kaynak topluluğu oluşturmak olduğu söyleniyordu.

Yurt dışına açılmak için gereken İngilizce yazışma listelerimiz zaten var.

Geliştirici listesinde genellikle bazı sorular, önerilere ve yorumlara
açılan yazışmalar, geliştiriciler tarafından yeterince önemsenip
yanıtlanmıyor. Ancak bir yabancı uyruklu listeye yazınca nedense daha
çok yanıt aldığına defalarca şahit olmuşumdur. Hatta bir yabancı
geliştirici kazandığımızda, "... aramıza katıldı. Lütfen herkes hi!!
desin" tarzı yazışmalar da oldu. Ancak ülkemizden geliştiriciler
kazandığımızda bu tip karşılamalar göremedik. Liste arşivlerinde
yeterince kanıt bulabilirsiniz. Geliştiricilerin listede dövüldüğünü
de gördük bu arada. :)

Belki konu dışına çıktım ancak Pardus çekirdek ekibi, diğer
geliştiricilerini yeterince sahiplendiğini düşünmüyorum. Uğraşıp,
birşeyler geliştirip, listeye yorum almak için yazdığınızda veya bir
soru sorduğunuzda çoğunlukla yanıt/yorum alamayacağınızı şimdiden
kabul etmelisiniz veya o koca ekipten sağolsun 1 kişi çıkıp birşey
yazar.

Liste dili İngilizce olduğunda daha mı çok yazışacağız merak içindeyim. :)

Geliştirici listesi de yeterince işlevsel kullanılmadı şimdiye kadar.
Çekirdek ekibin, çoğu kararı ofis içinde aldığını ister istemez
düşünmüşümdür.

Örnek vermek gerekirse, Comar'ın DBUS'a geçirilmesi ve sistem
genelinde PolicyKit kullanılması ile ilgili burada tartıştığımızı
hatırlamıyorum. Bahadır, kodlamaya başladıktan sonra benim haberim
oldu. Belki listeyi iyi takip etmiyorumdur. Benim hatam olabilir.

Ancak Bahadır, sağolsun, bu güne kadar görmediğim bir şeyi yaparak
dbus çalışma süreçlerini ve API'yi belgeledi.

Burada Bahadır niye listeye yazmamış demiyorum. Yanlış anlaşılmasın
lütfen. Anlaşılan ofiste epey kafa patlatılmış. Ortaya da harika
birşey çıktı. Sözüm buna değil. Belki bizim de 2 kuruşluk bir fikrimiz
olur, geliştirme sürecinin bir yerine dahil olmak isterdik.

Not: Bu arada epey uzak kaldım buralardan. Bu yüzden biraz mahcubiyet
duyuyorum. Hala yeterince ilgilenemediğim paketlerim var. Bizim
ufaklık şimdi 1,5 yaşında. Biraz daha rahatız gibi artık :)

Herkese selamlar, sevgiler..

--
Furkan Duman