[Gelistirici] Test surecleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
8 Eki 2008 Çar 16:53:47 EEST

Sun, 5 Oct 2008 22:14:33 +0300, Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> :

> kanımca contrib dahil her "resmi" depomuzda bir test süreci (paket
> sorumlusu haricinde yapılacak bir testten söz ettiğim açık sanırsam)
> tanımlı ve işliyor olmalı. 2007 ve 2008 depolarımızda şu anda bu
> süreç Serbülent koordinasyonunda ve camia katkısı ile yürüyor.
Yanlis anlamazsaniz, once bence contrib'i bir birakin da, Pardus'un
resmi depolarinda test sureci istenildigi gibi islesin.

"Istenildigi" gibinin altini cizmek istiyorum. Su anda yuruyor ama
nasil yurudugu belli degil. Cunku herkesin test surecinden farkli
beklentileri var. Oncelikle test surecinin ne artilar katmasi gerektigi
konusunda tum (cekirdek) ekip bir hemfikir olmasi gerekiyor.

Disaridan test surecinin cercevesinin gercekci ve iyi cizilmedigi
ya da algilanmadigi goruluyor (yanlis olabilir). Test surecine bile
girmeyen Firefox paketindeki problemin test ekibine patlamasi bunun en
acik ornegi.

Sonuc : Ne testi yapan memnun, ne de yaptiran.

                   Doruk