[Gelistirici] Kernel 2.6.25.*

Ozan Çağlayan ozan at pardus.org.tr
26 Kas 2008 Çar 20:23:35 EET

Merhabalar,

Bildiğiniz gibi Pardus 2008 ile birlikte 2.6.25 serisi çekirdek
kullanıyoruz. 2.6.25, 2.6.26 ve 2.6.27 kararlı sürümleri sadece önemli
hata çözümleri ve güvenlik güncellemeleri olduğu zaman minör sürüm atlıyor.

Bu güncellemelerin yanında elimden geldiğince, üst sürümlerde
düzeltilmiş hataları veya yeni eklenmiş sürücü desteklerini de backport
ederek kendi çekirdeğimize dahil etmeye çalışıyorum. Bunlardan ilki
2.6.25.20 ile beraber upstream'den alınan UDF yamalarıydı. Bu yamalar
sayesinde UDF dosya sisteminin 2.5 versiyonunu destekler hale geldik.

Şu an playgroundumdaki sürümdeyse bir çok hata düzeltmesi ve sürücü
güncellemesi var.
Özellikle eeepc_laptop, applesmc, macbook nvidia brightness, Realtek
RTL818x ve Ralink rt2x00 sürücüleriyle ilgili bazı yamalar yaptım.

Yeni çekirdek ve bu çekirdekle derlenmiş tüm kernel/drivers
ailesini(madwifi-ng dışında. O derlenmedi gitti, durup kalıyor..)
aşağıdaki adreste bulabilirsiniz. Meraklıların önemle test etmesi,
kullanması, çözülen hata/oluşan regresyon varsa bunları bildirmesi rica
olunur.

http://cekirdek.pardus.org.tr/~ozan/dist/binaries/kernel/

--

Ozan Çağlayan