[Gelistirici] Pardus Wiki'si

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
25 Kas 2008 Sal 01:28:16 EET

Merhaba

On Tuesday 25 November 2008 00:22:34 İnanç Yıldırgan wrote:
> Pardus wikisini bir nevi pardus dökümantasyon merkezi olarak biliyorum.
> Eğer bu konuda herhangi bir sakınca yoksa burada dile getirmek istediğim
> bir konu var.
Belgelendirme diyelim, ağzımız alışsın.

> [1] adresindeki sayfa katkı sağlamak isteyen bir çok arkadaşın yardımıyla
> düzenlenip bu haline getirildi ve eklenecek de çok şeyi var. Son baktığımda
> yaptığım değişikliklerde hiç bir yanlış olmadığı halde eski sürüme
> döndürülmüş ve geri almama rağmen tekrar eski sürüme çevrilip kilitlenmiş.
Sayfadaki değişikliğinin geri alınmasının sebebi henüz geliştirici
listesindeki fikir alışverişinden bir kararın çıkmaması. Daha önce de
belirttiğim gibi "ben yaptım oldu" şeklinde yürümüyor işler. Listede
geliştiricilerin çoğunluğu neyi uygun görürse o şekilde düzenlenir belge.

Buna rağmen senin geri alırken yaptığın açıklama şöyle bir cümle: "geri
alınması için hiç bir sebep yok. herhangi bir yanlışlık da yok. geri almaya
lüzüm yok!".

Ekin'in ağzından bir daha dile getireyim: Lütfen, özgür yazılım projeleri
nasıl işliyor, Pardus nasıl geliştiriliyor, kim nasıl sorumluluk alıyor,
*kararlar nasıl alınıyor* ve *nasıl değiştiriliyor* biraz izleyin, araştırın,
teknik açıdan eksiklerinizi kapatın, bunları yaparken de hem iş yapma hızı,
hem de insan ilişkileri açısından daha sakin olmaya çalışın.

> Pardus wikisini Pardus dağıtımına yardımcı bir dal olarak görüyorsak bu tür
> şeylerin kişisel anlaşmazlıkların kurbanı olmasını engellemeli ve bu
> yanlışın bir an önce düzeltilmesini rica ediyorum.
Eğer bu davranışın kişisel olduğunu düşünüyorsan bana yazmanı beklerdim,
e-posta adresim her yerde yazıyor. Bu tarz kişisel olduğunu düşündüğün
konularla geliştirici listesini meşgul etmemen dileğiyle.

İyi çalışmalar