[Gelistirici] mudur ile ilgili mevcut sorunlar ve açılış sürecinin iyileştirilmesi

Gürer Özen gurer at pardus.org.tr
22 Kas 2008 Cmt 10:25:56 EET

On Saturday 22 November 2008 02:54:12 Ozan Çağlayan wrote:

> depmod -a yerine depmod
> --quick kullanmak bu süreyi de azaltabilir mi? quick neye göre yeni
> modül olup olmadığına bakıyor?

Deneyip bak. Quick dosya tarihlerine göre karşılaştırıyor. Bana çalışır gibi
geliyor ama hız kazancından emin değilim, quick herşeye stat yapıyor olmalı
ne de olsa.

> - Bundan sonra kaydadeğer bir kaybımız yok. Servislerin başlatılması
> gerçekten iyi sayılabilecek sürelerde gerçekleşiyor. Ancak bir istisna
> var, o da irqbalance. Arkadaşın işini bitirmesi açılış esnasında 6-7
> saniye alıyor, sistem açıldıktan sonra konsoldan time ile
> çalıştırdığımda ise 11 saniye civarında. Kendisi oneshot bir servis yani
> başlayıp, işini halledip bitiyor.

irqbalance eğer --oneshot ile çalıştırmazsan arkada devam edip işini bitiren
bir arkadaş, ayrıca o kadar sürmemesi lazım. Asus ile ilgili olabilir mi?

> Burada paralel servis başlatmanın önemli bir getirisi olduğunu görüyoruz
> aslında.

Komiktir, irqbalance hem müdür içinde var hem ayrıca servis olarak. Müdür
içinde gerek yok bence. Kritik bir şey değil.

> Kapanışa gelince, kapanışta tmpfs'in ayrılması kaydadeğer bir süre
> alıyor. Tam bakamadım ama anladığım kadarıyla ilk defada unmount
> edemediği için onu kullanan processleri öldürüp, 2 saniye uyuyup tekrar
> unmount etmeye çalışıyor. Bu diğer bölümler için de geçerli. Bu sleep'e
> gerçekten ihtiyacımız var mı?

Sleep yerine

getFS içeriği dolu olduğu sürece:
	her bir fs için:
		fuser -k -9 -m fs
	her bir fs için:
		umount fs

gibi bir yöntem denenebilir. İşlemi iki ayrı loopta yaparak sinyallere
process'lerin tamamen ölmesi için zaman bırakmış oluyoruz. Herşey temizlenene
kadar da dış loop dönüyor.