[Gelistirici] Xfce'de PolicyKit

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
22 Kas 2008 Cmt 03:00:41 EET

2008/11/22 Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

> Özetle, birbiriyle uyumlu güncellemeleri depoya doğru şekilde almak sorunun
> sadece bir bölümünü çözüyor, her kullanıcının bu uyumlu paket serisini
> doğru
> şekilde güncellediğinden emin olmamız gerekiyor.

Glib2 ve Gtk2 için hiçbir şey yapmanız gerekmiyor işte ben o eposta iletimde
bunu anlatmaya çalışmıştım. Glib2 ve Gtk2 için, bildiğiniz sıradan paket
güncellemesi olacak; bunlar derlenip depoya girerken de Gail obsolete
olacak, bu kadar =) Sorunu yanlış tespit ettik ve yanlış bir çözüm
uyguladık. Bizim asıl yapmamız gereken, Glib2 ve Gtk2'yi revert edip onlarca
paketi tekrar buildfarm'da derletip depoya göndermek değil, *Gtk2'nin yeni
sürümü ile derlenen ve ona bağımlılığı bulunan paketlerin pspec.xml
dosyalarında "versionFrom=2.14" gibi bir dep tagı yazmaktı. *Gnutls
güncellemesinde olduğu gibi bir olay yok bunda.
*
*Peki Gtk2 konusunda anlaştık diyelim; Glib2 sorununu nasıl çözeceğiz, o da
şöyle: Hem Gtk2'nin yeni sürümü zaten Glib2'nin yeni sürümüne ihtiyaç
duyuyor, hem de Glib2 zaten bir *system.base* paketi. Kullanıcı ister svn up
yapsın ister yapmasın, Gtk2'nin yeni sürümüyle derlenmiş bir paketi yüklemek
veya güncellemek isteyen her kullanıcı *mecbur bir şekilde* Gtk2 ve Glib2'yi
de güncellemek zorunda kalacak. Zaten svn up yapmayan kullanıcıların da yeni
sürüm Gtk2 & Glib2 ile derlenmiş güncel paketlerin varlığından haberdar
olması da mümkün değil.

> Policykit-kde büyük oranda bizim geliştirdiğimiz, sorunlarını ilk elden
> çözebileceğimiz, entegrasyonu konusunda aşama katettiğimiz bir çözüm olarak
> daha iyi görünüyor bana.

Şuan onu yapmaya çalışıyorum. Fikirleriniz için teşekkürler.

Saygılar =)

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net