[Gelistirici] Fwd: [Paketler] [Review] programming/libs/vtk

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
20 Kas 2008 Per 16:02:50 EET

Merhaba;

Biraz istim geriden gelecek ama, bu tartışmanın neresinden tutacağımı
bilemediğimden şu anda yazıyorum.

Öncelikle, ne tartışıyoruz ? Ertuğrul beyin playground'unda bir paket var, 13
Nisan 2007'de yapılmış, daha sonra iki kere svn mv görmüş.
İnanç bey paketin o halini almış, paketçiye ulaşmaya çalışmış, cevap alamamış,
güncelleyerek review'a almış, uzun zamandır review sürecinde uygulandığı
şekli ile History'isini 1 release ile sınırlamış.

- Playground'da duran ve bir buçuk yıldır güncellenmemiş bir paketin efektif
olarak "bakıcısız" sanılması çok da yanlış değil. Yeni geliştiricinin asıl
paketçiye ulaşma çabalarına da cevap alamamışsa paketi review'a göndermesi
sorun değil - bu konuda fazla bir tartışma da yok zaten. Fakat genel olarak
kabul edilen özgür yazılım geliştirme pratikleri, bu sürecin bir yerinde
çalışmasından yararlanılan geliştiriciye atıfta bulunmayı öğütler. Review
isteğinde, history'deki comment'İn bir yerinde bir şekilde paketin sıfırdan
yapılmadığı yazılarak paketin üzerinde çalışmış diğer geliştiricilerin ismi
geçirebilirdi - hatta geçirilmeliydi, bunu istemek son derece makul bir
istek, "review'da tek release isteniyor, o yüzden sildim" de pek geçerli bir
mazaret değil - kredi vermek için yöntem bol.

Daha sonrasında review'daki paketlerin depoya alınırken history'sinin
temizlenme gerekliliği konuşulmuş - thread yanlış olsa da aslında doğru bir
tartışma. Diğer thread'a fikrimi yazdım, ama asıl konuyla bence ilgili
değil - release temizleme politikası nedeniyle kredi verilememiş değil.

Buradan sonra zaten tartışmamın şaftı kaymış - İnanç bey ikinci kez
Ahmet'e "burada cak cak konuşacağına paketlerine bak" demiş (ilki 14 Eylül
tarihli idi), daha sonra sorumluluk gibi oldukça kişisel konulara girmiş,
daha sonraki e-postalarda da Doruk'tan gerekli tepkiyi görmüş.

- İnanç bey, sizce paketlerini güncellemeyen geliştiricilerle derdiniz nedir
bilemiyorum ama bu tavrı daha fazla sürdürmenizi rica ediyorum - Bu projedeki
hiçbir geliştirici (profesyonel yükümlülüklerimiz haricinde) başka hiç bir
geliştiriciye "şu işi yap !" buyuramaz, hele "İcraat yok ama lafa gelince
maşallah" türü bir tavırla yaklaşmayı aklına bile getiremez - Ahmet
tepkisinde sonuna kadar haklı, bu terbiyesizlik yenilir yutulur bir şey
değil. Siz ne kadar gönüllüyseniz, Ahmet de o kadar gönüllü. Kaldı ki
Ahmet'in projenin başından beri olan katkılarını değerlendirmek ne size düşer
ne başka bir geliştiriciye. Üstüne üstlük bu çıkışmada temel
aldığınız "bakıcısız paketler listesi" konusundaki bilginiz de apaçık yanlış.

Doruk belki o kadar geniş anlamda yazmamış ama ben size daha önce kısmen dile
getirdiğim bir önerimi yineleyeceğim : Özgür yazılım projeleri nasıl işliyor,
Pardus nasıl geliştiriliyor, kim nasıl sorumluluk alıyor, kararlar nasıl
alınıyor ve nasıl değiştiriliyor biraz izleyin, araştırın, teknik açıdan
eksiklerinizi kapatın, bunları yaparken de hem iş yapma hızı, hem de insan
ilişkileri açısından daha sakin olmaya çalışın. Evet, bu camia 'deli'leri
sever, ama suçlayıcı tonlarla komplo teorisyenliği bu tanımın biraz dışında
kalıyor. (bkz. "bazı ayrıcalıklı geliştiricilerin farma erişimi varmış"
tartışması)

Bu listedeki bazı dinozorların ilk bilgisayar eğitimini aldığı yıllarda
elektronik ileti ile tartışmanın iki ana kuralı sık sık tekrarlanırdı, bazı
fazla heyecanlı arkadaşlara da yazıcıdan çıkarıp monitörlerinin yanına
asmaları öğütlenirdi - her saman işe yaradığını
düşünmüşümdür : "karşınızdakinin bir monitör değil bir insan olduğunu
unutmayın - sinirlendiğiniz bir iletiye cevap yazmadan önce (on)iki saat
bekleyin". Her zaman uygulanamasa da değerli kurallardır.

Tahminen bu satırları fazla sert bulacaksınız, kendimde bu öneriyi yapma
hakkını hakkını nasıl bulduğumu sorgulayacaksınız - hemen cevap vereyim : siz
Ahmet'e (ve diğer geliştiricilere) o kadar lafı etme hakkını kendinizde
görebiliyorsanız, ben de bu öneriyi getirme hakkını kendimde görüyorum.

Lütfen bu mail'e (en azından bu listede) cevap vermeyin - bu tartışmanın
buraya gelmesinde herkesin az çok payı var, ama ben tekrarlanan bir davranış
gördüğüm ve ve takınılan tavırdan son derece rahatsız olduğum için bu mail'i
yazıyorum.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]