[Gelistirici] Hata Kapatma Etiketleri için Refarans Belge

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
12 Kas 2008 Çar 16:51:29 EET


On Wednesday 12 November 2008 14:58:32 Doruk Fisek wrote:
> Wed, 12 Nov 2008 14:35:48 +0200, Serbulent UNSAL
>
> <serbulent at pardus.org.tr> :
> > [1] http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Hata_kapatmak
>
> Belgede soyle yaziyor :
> > "Ayrıca hatanın bu şekilde kapatılmasından önce, hatanın çözümünü
> > içeren güncellemenin sürüm yöneticisi tarafından kararlı depoya
> > alınması mutlaka beklenmelidir."
>
> Ben bu konuda ayni fikirde degilim.
>
> Gelistirici olarak elimden geleni yapip hatayi duzeltmisim. Bir de
> Pardus ici, ne kadar surecegi belirsiz, kararli depoya alma sureclerini
> takip etmem beklenmemeli.
>
> Eger hata cozuldugu halde kararli depoya haftalarca ulasmiyorsa, bu
> benim degil, o depo politikasini yazan/yuruten gelistiricilerin sorunu
> olmali.
>
> Ayrica ben her Bugzilla'da "ne acik hata raporu var uzerimde" diye liste
> aldigimda cozdugum ama politik nedenlerle hala depoya girmemis hatalari
> gorursem cinnet gecirir, birilerini dograrim :)
>

Haklısın. Ancak benim aklımdaki senin öngördüğünden biraz farklıydı onu 
yazarken. 

Yapılan bir commiti içeren paket farklı sebeplerden dolayı depoya 
girmeyebilir. Örneğin test aşamasını geçemediği için depoya girmeyen hatalı 
bir paket veya yapılan güncellemenin başka yerlerde hata oluşturmasından 
dolayı revet edilmesi durumunda ne olacak ?

3-5 ay sonra çözümünü bildiğimiz halde düzeltmemiş olduğumuz hatanın tekrar 
karşımıza gelmesindense geç kapanması daha iyi. Hiç olmazsa arada depoda 
çözdüğümüz hatalar X süreci yünden girmiyor deyip o süreci tartışıyoruz.


-- 
İyi Çalışmalar,

Serbülent



Gelistirici mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi