[Gelistirici] Hata Kapatma Etiketleri için Refarans Belge
Serbulent UNSAL
serbulent at pardus.org.tr
12 Kas 2008 Çar 16:51:29 EET
On Wednesday 12 November 2008 14:58:32 Doruk Fisek wrote:
> Wed, 12 Nov 2008 14:35:48 +0200, Serbulent UNSAL
>
> <serbulent at pardus.org.tr> :
> > [1] http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Hata_kapatmak
>
> Belgede soyle yaziyor :
> > "Ayrıca hatanın bu şekilde kapatılmasından önce, hatanın çözümünü
> > içeren güncellemenin sürüm yöneticisi tarafından kararlı depoya
> > alınması mutlaka beklenmelidir."
>
> Ben bu konuda ayni fikirde degilim.
>
> Gelistirici olarak elimden geleni yapip hatayi duzeltmisim. Bir de
> Pardus ici, ne kadar surecegi belirsiz, kararli depoya alma sureclerini
> takip etmem beklenmemeli.
>
> Eger hata cozuldugu halde kararli depoya haftalarca ulasmiyorsa, bu
> benim degil, o depo politikasini yazan/yuruten gelistiricilerin sorunu
> olmali.
>
> Ayrica ben her Bugzilla'da "ne acik hata raporu var uzerimde" diye liste
> aldigimda cozdugum ama politik nedenlerle hala depoya girmemis hatalari
> gorursem cinnet gecirir, birilerini dograrim :)
>
Haklısın. Ancak benim aklımdaki senin öngördüğünden biraz farklıydı onu
yazarken.
Yapılan bir commiti içeren paket farklı sebeplerden dolayı depoya
girmeyebilir. Örneğin test aşamasını geçemediği için depoya girmeyen hatalı
bir paket veya yapılan güncellemenin başka yerlerde hata oluşturmasından
dolayı revet edilmesi durumunda ne olacak ?
3-5 ay sonra çözümünü bildiğimiz halde düzeltmemiş olduğumuz hatanın tekrar
karşımıza gelmesindense geç kapanması daha iyi. Hiç olmazsa arada depoda
çözdüğümüz hatalar X süreci yünden girmiyor deyip o süreci tartışıyoruz.
--
İyi Çalışmalar,
Serbülent
Gelistirici mesaj listesiyle ilgili
daha fazla bilgi