[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Hakan Uygun hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr
10 Kas 2008 Pzt 21:24:47 EET

Merhaba,

> Biz bir uygulamanın paketini yaparak ve bunu depoda bulundurarak o
> paketle ilgili bazı sorumluluklar alıyoruz, mesela kurulduğunda
> çalışacağı gibi.
>
> wiki'deki belge gayet güzel duruyor kim yazdıysa eline sağlık. Aynı
> titizlikle bu belgeyi ingilizce wiki'ye de koyacaksa, kurulum belli bir
> süre sonra bu belgeyle gerçekleştirilemeyecek bir şekilde yön
> değiştirdiğinde hata listesi "wikideki belgeyle eclipse kurulamıyor"
> hatalarıyla dolmadan müdahale edilip belgeler güncel tutulacaksa diyecek
> bir şeyim kalmıyor.

NetBeans kurulum dokümanı da geliyor. Ve her iki kurulum belgesi de güncel
tutulacak :)

İngilizce sürümlerini düşünmemiştik ( sonuçta orjinal sitelerinde yazıyor :) )
ama haklısın onları da hazırlayıp wiki'ye yerleştiririz.

> Ancak bu eclipse durumunda istisna yaratıldığını düşünüyorum.
> İkili olarak dağıtılan N tane paketimiz var hiçbirini atmıyoruz. Kendi
> içinde güncelleme mekanizması olan N tane paketimiz var ve atmak yerine
> güncelleme yapmasını engelleyecek yama yapıyoruz. Eclipse'in başı niye
> kelleşti onu hala anlamıyorum.  Atılıp atılmama kararında Ekin ve
> Onur'un da fikirlerini bekliyorum.

Eclipse konusunda problem, gerçek hayat kullanıcılarının kullanmadığı bir
paketi güncellemek için insan gücü gerektirmesi.

Gerçek hayatta neden kullanılmıyor bu paket dersen en önemli neden eclipse'in
yapısı ardından da depo politikası. Eclipse'in 3.2, 3.3, 3.4 sürümleri
bileşenlerler açısından uyumsuz. Gerçek hayatta ise bu sürümler yanyana
çalışıyor ve kullanılıyorlar. ( Benim makinemde 3.3, 3.4 farklı bileşenler
ile bütünleşik olarak bir kaç farklı set olarak çalışıyor örneğin )

Diyebiliriz ki yeni başlayanlar varsayılan olarak son sürümü kullansın ama tam
da bu noktada yeni başlayanlar için pisi olmasından kaynaklanan bütün
değişikliklerin ayrıca dokümante edilmesi gerekmez mi?

Tabii ki bütün bu işi yapacak gönüllü varsa paketi neden atalım :) Hatta aynı
kişi NetBeans için gönüllü olursa önerilerim bile olabilir :)

iyi çalışmalar,
Hakan

--
Uygun Teknoloji Bil.Hiz.Tic.Ltd.Şti.