[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
10 Kas 2008 Pzt 16:29:12 EET

Mon, 10 Nov 2008 16:24:26 +0200, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr> :

> Adam Java biliyor, Pardus kullanmak istiyor, konsoldan zerre haberi
> yok, dosya izinlerinden falan hiç haberi yok. Eclipse'e çift
> tıklayıp, yeni proje yaratıp, F5'e basmak istiyor.
Belgeye baktin mi hazirlanan?

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Eclipse_kurulumu

Ekran goruntulu falan bicimde her seyin nasil yapilacagi herhangi bir
insanin yapabilecegi sekilde anlatilmis.

Windows'ta da bu bahsettigin adam kurulum yapmak icin gidip sitesinden
program indiriyor ve bir sekilde kuruyor. Bunu yapabilen insan, ustteki
belgeye gore kurulum yapabilir.

Anlatilanlardan anladigim kadariyla (hic kullanmadim bunlari neyse
ki), su anda Eclipse'i Pardus deposunda kuran insan aletin kendi
guncelleme sistemini kullanamiyor. Senin bahsettigin insan profili,
yazilimin tum ozelliklerini kullanmayi beklemez mi? Ortalikta buldugu
java belgelerinde anlatilanlari direk uyguladigi zaman Eclipse'inin
oldugu gibi calismasini istemez mi?

"Paketleme" sistemi gercek ozgur yazilimlar icin gercekten gerekli ama
kendi paketleme/dagitma duzenegini oturtmus yazilimlara uydurmasi cok
mumkun olmayabilir her zaman. Elimizde bir tane cekic var diye, ornegin
domates dograma islemini de cekicle yapmaya kalkmak cok anlamli
gelmiyor bana. Ya da cekici oyle bir hale getirelim ki, domates de
dograsin demek :)

                   Doruk