[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
10 Kas 2008 Pzt 05:40:44 EET

Serdar DALGIÇ wrote On 09-11-2008 06:03:
> Merhabalar;
> <sildim>
>
> bu noktada eclipse paketlerini depodan kaldırsak da wiki'de eclipse'in
> nasıl kurulduğu/güncellendiği v.s. konularında belgelere yer versek,
> paketlerin bakımından ziyade bu belgelerin bakımını üstlense ilgili
> geliştirici/katkıcı/kullanıcı arkadaşlar, nasıl olur?

misal, bir örnek dökümantasyon da ubuntu forumlarından:

http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=5828689&postcount=7

<imho>

Eclipse olsun netbeans olsun, Pardus'la pek alakası olmayan
teknolojiler, daha doğrusu kendi ayakları üzerinde durabilen projeler.
Bu programların paketlenmeleriyle, ve Pardus'a kurulumlarıyla ilgili
buglarla / tweak'lerle uğraşacağımıza; insanları bu IDE'lerin doğalarına
alıştırmaya yönlendirsek daha iyi olur. Kullandığınız kütüphanelerde,
eklentilerde oluşan herhangi bir güncellemeyi programdan yapmak yerine
dağıtımınızın bunu paketlemesini beklemek; kullanıcı açısından hayal
kırıcı olabilir. (belki biraz abartı olucak ama firefox eklentilerine
gelen güncellemeleri paket yöneticisinden kurduğunuzu düşünsenize..)

iyi dökümantasyonun bu ide'lere ve bu ide'ler üzerinden de Pardus'a
yönelimi arttıracağını düşünüyorum, özellikle işletim sistemini daha
teknik açılardan kullanan insanlar açısından..

</imho>

Yine de paketle ilgilenmek isteyen geliştiriciler varsa
programming.environments.eclipse ellerinden öper :)

iyi çalışmalar, iyi sabahlar :S

-serdar