[Gelistirici] ikibindokuz yenilikler

Gökmen gkmngrgn at gmail.com
10 Kas 2008 Pzt 00:03:00 EET

2008/11/9 Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>

> gtk2 güncellenecek diye yeni baştan derlenmeleri gerekmemeli,
> gerekiyorsa ABI kırıyor demektir. Ha yeni özellikler olur onları
> kullanırsa diyorsak (ki diyelim) yeni gtk2 depoya girdikten sonra ona
> bağlı olan bütün paketler "bundan sonraki güncellemelerinde" yeni gtk2
> ye sürümüyle beraber bağımlı yazılması gerekiyor

İletimi yanlış girmişim, bir karışıklık olmuş. Glib2 ve Gtk2
güncellemelerinden sonra hiçbir şekilde ABI kırımı yok, burada senin dediğin
gibi sadece paketlerde <Dependency versionFrom="2.14.*">gtk2</De... şeklinde
belirtmemiz yeterli. Yani ABI kırılmıyor. Sadece bahsettiğim yazılımların
güncellenmesi için (anjuta, gtksourceview vs) gtk2.14 gerekli ve gtk2
güncellenmeden pekçok paket güncellenemeyecek.

ABI kırımı nerede vardı => Glib'in 2.18 sürümüyle derlenip paketlenen
programları, *Glib2.16* ve *GTK2.12* olan resmi depoya göndermişiz. Yani
glib'e ihtiyaç duyan paketleri 2.18 sürümüyle derlemişiz ve 2.16 sürümlü
glib'e sahip bir depoda bu güncellenen paketlerin çalışmasını, hata
vermemesini beklemişiz, ummuşuz. Burak da bunu anlatmaya çalışmış:
http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2008-October/013710.html

Yani biz aslında glib2 ve gtk2'de hata yapmadık, önce onları depoya
almamakta ve versionFrom belirtmemekte hata yaptık. (Vallahi ısrar edip
durduğum için kusura bakmayın; ama inanın bu sorun artık çok kolayca
atlatılabilir.) Nasıl geçebiliriz, şöyle:

* glib2 zaten *system.base* paketi. güncellemesinin resmi depoya alınması
yeterli. *Geriye uyumluluğu var*
* bağımlılığı olarak gtk2 yer alan ve gtk2'nin yeni sürümüyle
*derlenecek*olan paketlerde de mutlaka dep olarak  versionFrom
belirtilecek:
  <Dependency versionFrom="2.14">gtk2</Dependency> gibi..
* bağımlılık olarak gail belirtilen paketlerin bağımlılıkları tekrar
düzenlenecek, update release yapılacak ve gail'in obsolete olarak
belirtilmesiyle beraber bu paketler de depoya alınacak. gail yeni sürümde
gtk2'ye dahil oldu.

Ekin'in dediği gibi bu tip kritik güncellemeleri stable depoda yapmak gibi
bir zorunluluğumuz yok. Ama geçişin basit olacağını düşünüyorum.

Hepinize büyük büyük saygılar =)

--
Gökmen Görgen
http://www.gokmengorgen.net