[Gelistirici] ikibindokuz yenilikler

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
6 Kas 2008 Per 21:45:11 EET

Perşembe 06 Kasım 2008 tarihinde, Gökmen şunları yazmıştı:

> Benim de aklıma hep şu geliyor:
>  Pardus Lite 2009.0
>
> Şu sayfa da benim şalterlerimi attırmakta bir numara:
> http://www.linuxmint.com/download.php <= bkz: community editions.
>
> Bunlar çok zor şeyler; ama en azından alt yapı hazırlanabilir. Örneğin
> giriş yöneticisi eksikliği giderilebilir, KDE'de düzgün çalışan; fakat
> diğer masaüstü yöneticilerinde garip garip problemler çıkartan program,
> tekrar düzeltilerek paketlenebilir (örneğin grafik arayüzden mplayer
> çalıştırdığımızda flv dışındaki dosyaları açmaması, paprefs ve pavucontrol
> [...]

Bu söylediğin hatalar kolayca düzeltilebilir; ama önce bildirilmesi lazım.

Senin de söylediğin gibi her masaüstü ortamı için bir sürüm çıkarmak kolay iş
değil. Paketlerini yapıp bir CD'de toplamak ise kastedilen, bunu herkes
yapabilir. Çok da dağıtım var böyle yapan (Fedora, Suse gibi büyük dağıtımlara
bile bakarsan system tray'de KDE3/4 ve GTK uygulamalarını bir arada
görebilirsin). Oysa Pardus'un bu tür seçkileri çıkacaksa, bence  bu,
"paketlerini bir CD'ye koyduk bitti" şeklinde olmamalıdır. KDE 3'ün
destekleniyor ya da kullanılıyor olması, her türlü yapılandırma aracının da
KDE 3 için yazılmasını gerektirir. Mesela şu an için KDE 4'ü desteklemiyoruz;
çünkü hiçbir manager port edilmedi (KDE 4 uygulamarı da aynı şekilde).
Bunların 2009'a yetişmesi bile büyük bir emek istiyor.

Topluluk içinde xfce ya da fluxbox masaüstü üzerinde uyumlu çalışacak
manager'ları yazabilecek iş gücü (Xt/GTK/GNOME bilenler) varsa bu ortamları
temel alan seçkiler de hazırlanabilir. Depomuzda sadece KDE'ye özgü yamalar
yüzünden düzgün çalışmayan bir şeyler de varsa düzeltiriz. Ki bunlar KDE 4
geçişinde büyük oranda düzelir diye tahmin ediyorum. Örneğin giriş
yöneticisini tek bir servisten çalışacak hale getirip kullanıcıya da istediği
giriş yöneticisini seçme imkanı vermeyi düşünüyoruz. Ayrıca session
dizinlerinin düzenlenmesi vs. işi de var. Bunlar hakkında teknik
gereksinimleri/bilgileri düşünüp listeye yazmayı düşünüyorum ilerde; ancak
çeşitli nedenlerle (okul, okul, okul, o...) vakit bulamıyorum :(

Kısacası, kullanıcıyı tek bir masaüstü ortamına zorlamak gibi bir niyetimiz
yok. Şalterlerin boşuna atmasın :)